در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کفش‌ های شب عید روی دست فروشندگان ماند

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش گفت: هم اکنون به فروش نرفتن کفش‌های شب عید مشکل اصلی ماست.

سعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار چرم شاهد افزایش قیمت نیست چرا که میزان خرید این محصول نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است، گفت: قیمت چرم را در حال حاضر نمی توان اعلام کرد چرا که هر کارخانه‌ای قیمت خود را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه واردات چرم مصنوعی با مشکلاتی برخورد کرده است، گفت:  در حال حاضر مواد اولیه ثبت سفارش نمی‌شود و جلوی واردات بسته شده است، بنابراین وارداتی برای چرم نداریم و هر چه داریم از قدیم در انبار مانده است. 

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش، اگر واردات همچنان  بسته باشد، کارخانه‌ها تعطیل خواهند شد.


بیشتر بخوانید: صادرات چرم ایرانی به کشور‌های ترکیه و ایتالیا/قیمت چرم ۴۰ درصد افزایش یافت


مشکل اساسی در کشور نخریدن کیف و کفش است

حیاتی در خصوص مشکلات صنف چرم، گفت: مشکل اساسی در کشور نخریدن کیف و کفش است. متاسفانه تالارها فعال نیستند، لیگ ورزشی آغاز نشده و همین عوامل باعث کسادی در این بازار شده است. همزمان با برپایی مراسم، لیگ ورزشی و غیره افراد استقبال زیادی از این بازار می‌کردند اما در حال حاضر با کسادی زیادی رو‌به‌رو هستند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش، هم اکنون مشکل عمده به فروش نرفتن کفش‌های شب عید است که روی دست فروشندگان مانده است. 

او در خصوص صادرات چرم به کشورهای دیگر، بیان کرد: ۲ نوع چرم طبیعی و مصنوعی داریم که خوشبختانه در کشور در زمینه تولید چرم طبیعی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و حتی قبل از شیوع کرونا صادرات چرم هم داشتیم اما این ویروس باعث شد صادرات با مشکلاتی رو‌به‌رو شود.

حیاتی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به واردات چرم مصنوعی داریم و نیازی به واردات چرم طبیعی نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
اگه میتوانید این هم کمبود کنید تا گرونتر بشه
آخرین اخبار