شرایط بازگشایی مدارس فوتبال در کرمان

مدارس فوتبال استان کرمان برای بازگشایی باید به چه نکاتی توجه کنند؟

عرفان امیرخسروی، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به شرایط بازگشایی مدارس فوتبال در استان کرمان اشاره کرد و گفت: با عنایت به مصوبات ستاد ملی مقابله با همه گیری ویروس کرونا و ابلاغیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تصمیمات ستاد مقابله با همه گیری ویروس کرونا در ورزش، آخرین وضعیت فعالیت مدارس فوتبال تا اطلاع ثانوی منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجود در سایت مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت وزارت ورزش و رعایت فاصله اجتماعی است.

 

او با اعلام اینکه هیئت پزشکی ورزشی استان بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارد، افزود: در تمامی شهر‌های سفید هیچ گونه محدودیتی در ارتباط با فعالیت مدارس فوتبال وجود ندارد.

امیرخسروی تصریح کرد: در شهر‌های قرمز فعالیت مدارس فوتبال به شرط اخذ تاییدیه فضای فیزیکی از مراکز بهداشت شهرستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی یا دفاتر خدمات سلامت بلامانع است.

 

او بیان داشت: قبل از شروع به کار مدارس فوتبال، همه کارکنان شاغل باید نسبت به انجام تست PCR اقدام کنند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان گفت: پذیرش ورزشکاران مشکوک و بیمار در همه مدارس فوتبال ممنوع است.

امیرخسروی افزود: ثبت نام همه مدارس فوتبال در سامانه salamat. gov. ir الزامی است.


او به بازگشت به فعالیت‌های فوتبالی در جامعه اشاره و تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق مسابقات فوتبال در سطح دنیا در طول همه گیری کووید ۱۹ متوقف شده با این حال فوتبال برای مزایای سلامتی، اجتماعی و اقتصادی برای فرد و جامعه است.

امیرخسروی بیان داشت: البته فوتبال تنها باید تا زمانی ادامه داشته باشد که تمامی مزایای بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی از خطرات ناشی از کووید ۱۹ فراتر باشد و حداکثر امنیت ورزشکاران، کارکنان، هواداران و جامعه تامین شود.

 

او به نظر فیفا در این زمینه اشاره کرد و گفت: از نظر فیفا نیز فعالیت‌های فوتبالی در درجه دوم اهمیت بعد از سلامت قرار دارد و همواره بر آن تاکید ویژه‌ای دارد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیئت فوتبال استان کرمان با اعلام اینکه محافظت از سلامتی و رفاه هر فرد در سطح جهانی برای فیفا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: رعایت بهداشت و ارتقاء سطح آن، حفظ فاصله فیزیکی در یک محیط تمرینی و رقابتی، انتخاب سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و اجتناب از سفر‌های غیر ضروری از جمله اقدامات بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

امیرخسروی تصریح کرد: به طور دائم باید مواردی مانند شستن دست ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست، جلوگیری از لمس چشم، دهان و بینی، پوشاندن دهان و بینی با آرنج خم شده یا دستمال کاغذی هنگام سرفه یا عطسه، دفع دستمال‌های آلوده در ظرف دردار، ضدعفونی مرتب تجهیزات ورزشی، تامین خواب و تغذیه کافی، استراتژی‌هایی برای محدود کردن تماس و ارتباط مثلاً استفاده از سیستم درب‌های یکطرفه در ساختمان‌ها و باز نگه داشتن درب ها، پرهیز از دست دادن، زدن دست‌ها به یکدیگر و جلوگیری از هرگونه تماس بدنی رعایت شود.

 

او انجام تست و نظارت در صورت لزوم تحت نظر داشتن بازیکنان از نظر هرگونه علائم شبه آنفلوآنزا، جدا کردن افراد مبتلا و تماس فوری با ارگان ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی در صورت بروز هرگونه بیمار تنفسی، اجرای اقدامات محافظتی توصیه شده از جمله بررسی‌هایی بهداشتی روزانه، چک علائم تنفسی، چک دمای بدن و همچنین تست‌های آزمایشگاهی کووید ۱۹ را از دیگر اقدامات کارکنان مدارس فوتبال پس از بازگشایی برشمرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار