در نشست تشکل های مهاجرین مطرح شد؛

غرب در صدد است افغانستان را در مقابل ایران قرار دهد و روابط دو ملت را مخدوش کند

غرب در صدد است افغانستان را در مقابل ایران قرار دهد و روابط دو ملت را مخدوش کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تشکل های فرهنگی و اجتماعی مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران صبح امروز پنجشنبه (۲۲ جوزا/ خرداد) با برگزاری یک کنفرانس خبری در مشهد، ابعاد مختلف رویدادهای اخیر جان باختن تعدادی از مهاجرین را بررسی کردند.

سید احمد موسوی مبلغ، مسئول خبرگزاری اطلس، دکتر محمد هاشم عصمت اللهی، مشاور رئیس جمهور سابق افغانستان و آیت الله هاشمی ارزگانی، از علمای برجسته افغانستان به نمایندگی از نهادهای فرهنگی و تشکل های مهاجرین مقیم ایران در این نشست خبری به گفتگو پرداختند.

«دکتر عصمت اللهی»، رئیس بورد تخصصی مشورتی ریاست جمهوری سابق افغانستان در این نشست خبری تاکید کرد که غرب با پوشش گسترده رویدادهای اخیر جان باختن تعدادی از مهاجرین در صدد است افغانستان را در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و روابط دو ملت را مخدوش کند.

وی اظهار داشت: رسانه های غربی  و شبکه های اجتماعی و همچنین رسانه های وابسته به آمریکا در داخل افغانستان به این مساله دامن زدند و پوشش خبری گسترده دادند. اگر این رویداد را در مقیاس جهانی را قضاوت بنشینیم به این نتیجه می رسیم که در همه این رسانه ها یک هدف دنبال می شود و این پوشش خبری را می توانیم در سه دسته تقسیم کنیم: دسته اول شبکه های معاند و دین ستیز هستند که با نگاه خصمانه به این موضوع پراختند. دسته دوم رسانه هایی بودند که بی طرفانه و بدون پیش داوری ها موضوع را بازتاب دادند و دسته سوم رسانه هایی بودند که تحت تاثیر رسانه های گروه اول قرار گرفتند.

دکتر عصمت اللهی افزود: رسانه های معاند در این موضوع از خبرنگاری زرد استفاده کردند و بر خلاف اصول خبرنگاری فقط به تحریک احساسات و ععواطف پرداختند.

غرب در صدد است افغانستان را در مقابل ایران قرار دهد و روابط دو ملت را مخدوش کند

مشاور رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد: یک جنگ نرمی در کار است که از مدت ها قبل در برابر جمهوری اسلامی ایران شروع شده است. جنگ نرم مقدمه رویدادی است که قرار است اتفاق بیفتد و رسانه های معاند می خواهند از ایران تصویری نامیمون و کریه نمایش بدهند.

وی بیان داشت: آمریکا به طالبان چهره سیاسی داد، آنها را در سرنوشت سیاسی افغانستان دخیل کرد و همچنین چند میلیارد دلار طالبان که در سوئیس بلوکه شده بود را آزاد نمود؛ من معتقدم که رویداد بسیار خطرناکی در دستور کار آمریکایی ها قرار دارد و یک سناریویی در حال شکل گیری است. اگر این سناریو تحقق پیدا کند شاید منجر به تلفات سنگین و مهاجرت های زیاد شود.

دکتر محمد هاشم عصمت اللهی اضافه کرد: آمریکا می خواهد نقش جمهوری اسلامی ایران را در مسائل افغانستان کمرنگ کند؛ بنابراین مخدوش سازی روابط در دستور کار آمریکا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: دولت افغانستان باید از مهاجرت غیر قانونی به مرزهای ایران جلوگیری کند. اشرف غنی در تبلیغات های انتخاباتی خود یک میلیون وعده یک میلیون اشتغال را داد اما امروز فرزندان افغانستان مجور می شوند که مهاجرت کنند.

دکتر عصمت اللهی در پایان سخنان خود اضافه کرد: ما در شرایط جنگ رسانه ای هستیم و نباید به دنبال هر صدایی همراه شویم؛ غرب می خواهند ما را در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دهد و روابط دو ملت را مخدوش کند.

گفتنی است که در این نشست خبری همچنین بیانیه تشکل های فرهنگی مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران قرائت شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار