دوچرخه سواری بانوان در فضایی امن در دستور کار

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: دوچرخه سواری بانوان در فضایی امن در دستور کار مدیریت شهرستان قرار گیرد.

دوچرخه سواری بانوان در فضایی امن در دستور کاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمدی رئیس دادگستری شهرستان زرند در جلسه کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند با اشاره به اتفاقات اخیری که در موضوع دوچرخه سواری بانوان پیش آمد که منجر به صدور حکم قضایی برای توقف این رویه در انظار عمومی شده بود گفت: با توجه به حساسیت قشر مذهبی شهرستان پیرامون دوچرخه سواری بانوان در انظار عمومی و با بررسی تمام جوانب خصوصا بررسی فتاوای مراجع عظام تقلید، مقرر شد تا این رویه در خیابان‌ها وانظار عمومی متوقف شود.

حجت الاسلام محمود محمدی به بازتاب این حکم در جامعه اشاره کرد و افزود: دنبال اعمال مسائل قهریه نیستیم، اما باید شهروندان بپذیرند که شهرستان زرند یک شهرستان مذهبی است و خدا را شکر که غالب شهروندان از این حکم استقبال کردند و این نشان دهنده روحیه‌ی مذهبی و انقلابی مردم خصوصا خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگران است که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای هم یکی از بزرگترین ویژگی‌های زرندی‌ها را بحث ایمان و باور‌های عمیق مذهبی عنوان فرموده اند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان افزود: ما هرگز با ورزش و نشاط مردم مخالف نبوده و نیستیم و اتفاقا دستگاه قضایی همواره و در گذشته از جشنواره‌های متعدد در شهرستان که به مناسبت‌های مختلف و در اقصی نقاط شهرستان برگزار شده حمایت کرده است و این که معدودی افراد از مخالفت دستگاه قضایی با شور و نشاط اجتماعی حرف‌هایی زده اند یا نشان از ناآگاهی آنان دارد و یا اینکه واقعا افراد مغرضی هستند.

این مقام قضایی خواستار ایجاد یک فضای امن و به دور از ناهنجاری‌های اجتماعی برای دوچرخه سواری بانوان، توسط شهرداری و دستگاه‌های مرتبط شد.

حجت الاسلام محمدی سپس به افزایش آمار پرونده‌های خانواده در شهرستان اشاره کرد و آن را مهمترین دغدغه دستگاه قضایی خواند و افزود: اگر چه شاید آمار پرونده‌ها به نسبت برخی نقاط استان کمتر است، اما فراموش نکنیم که همین اندازه هم برای شهرستاتی که سبقه مذهبی دارد و پیوند‌های خانواده در میان مردمانش از اهمیت بالایی برخوردار است بسیار زیاد است.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند سپس از عدم هماهنگی بانک‌ها در عمل به استمهال چند ماهه بدلیل شیوع کرونا گلایه کرد و این ناهماهنگی و عمل نکردن تعدادی از بانک‌ها را باعث نارضایتی مردم عنوان کرد و تاکید کرد دستگاه قضایی بعنوان مدافع حقوق شهروندان وظیفه خود میداند تا در این موضوع ورود و در صورتی که تخلفی از سوی بانکی صورت گرفته باشد برخورد‌های قانونی را اعمال نماید.

مقام عالی دستگاه قضایی در شهرستان زرند با اعلام اینکه وضعیت شیوع کرونا در شهرستان بسیار نگران کننده است از شهروندان خواست با رعایت کلیه‌ی موارد بهداشتی خصوصا رعایت فاصله اجتماعی با ماموران بهداشت و سلامت جامعه همکاری کنند.

حجت الاسلام محمدی در پایان با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر شبکه‌های اجتماعی، از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا خواست با مدیریت فضای مجازی از ولنگاری در شبکه‌های اجتماعی پیشگیری شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار