در دیدار رئیس قوه قضائیه‌ با فعالان اقتصادی استان فارس چه گذشت؟

‌‌رئیس قوه قضائیه در پایان سفر به شیراز با تعدادی از فعالان اقتصادی استان فارس دیدار کرد و امید به بازگشت چند کارخانه بزرگ به چرخه تولید با یک ساعت مذاکره فشرده صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله رئیسی در پایان سفر به شیراز با تعدادی از فعالان اقتصادی استان فارس دیدار کرد.

در این نشست، رئیس قوه قضائیه در مورد فردی که به دلیل بدهی، کارخانه‌اش تعطیل شده بود و مطالباتی به کارگران و هیات حمایت داشت و حمایت قضایی جهت تصفیه فوری مطالبات و همچنین راه اندازی مجدد کارخانه را می خواست، گفت: دادستان مرکز استان و سازمان بازرسی ظرف چند روز موضوع را دنبال کنند تا کارخانه راه بیفتد.

رئیس قوه قضائیه خطاب به استاندار گفت: رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان فارس پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند و حداکثر ظرف یک زمان یک ماهه شما نیز موضوع را پیگیری کنید تا این کارخانه روی خط تولید بیفتد و رونق بگیرد.

با توجه به راهکار دیده شده در جلسه مسئولین استانی حاضر در نشست به اتفاق قول حل مشکل یکماهه این کارخانه را دادند.

مراجعه کننده دوم، مدیر کارخانه موتورسازی با چهل سال سابقه فعالیت بود که به دلیل یک مشکل حقوقی واحد بزرگ تولیدی وی پلمب شده بود.

این فرد خواستار رسیدگی به این موضوع شد که رئیس قوه قضائیه دستور پیگیری موضوع را خطاب به رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظرف زمانی مشخص صادر کرد.

نفر بعد، رئیس کانون بازنشستگان یک شرکت تجهیزات مخابراتی بود که بعد از سال ۸۳ به بخش خصوصی واگذار و پس از آن در سال ۸۵ مشکلاتی برای کارگرانی که بازنشسته شده بودند از نظر حقوق و حق سنوات ایجاد گردیده و مطالبات آنها پرداخت نشده بود.

رئیس قوه قضائیه از استاندار و مسئولان قضایی استان خواست موضوع را از طریق هیئت حمایت از صنایع، پیگیری کنند تا مطالبات این ۱۳۰۰ نفر پرداخت شود و کارخانه نیز مجددا راه‌اندازی گردد.

آیت‌الله رئیسی همچنین سقف زمانی مشخصی برای حل مشکل و پرداخت مطالبات کارگران تعیین کرد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تعدادی دیگر از فعالین اقتصادی و صاحبان صنایع استان فارس دیدار داشت و‌ دستوراتی را برای حل مشکلات این واحد‌های تولیدی صادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار