۱۸۰ هکتار زمین در باخرز زیر کشت زیره سبز رفت

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: ۱۸۰ هکتار از کشتزار‌های باخرز در شرق خراسان رضوی به کشت زیره سبز اختصاص یافته که این میزان نسبت به پارسال یک و نیم برابر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد دوستخواه احمدی مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: کشت این گیاه دارویی در بخش‌های مرکزی، بالا ولایت و حومه این شهرستان افزایش یافته است.

او افزود: متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار به ۷۰۰ کیلوگرم می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲۸ تن زیره سبز در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز ادامه داد: مهمترین استفاده از این گیاه، مصارف خوراکی، صنعتی و دارویی است و عواملی همچون فصل کوتاه رشد، نیاز اندک به آب، اشتغال زایی، ارزش افزوده و درآمد مطلوب از ویژگی‌های قابل توجه گیاه زیره برای بهره برداران بخش زراعی است.

احمدی بیان کرد: جلوگیری از خرید تضمینی، ثبات نداشتن قیمت و نبود کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی از مهمترین مشکلات حوزه کاشت این محصول در باخرز است و در حال حاضر فقط پنج درصد محصول تولید شده در شهرستان به مصرف می‌رسد.

او تصریح کرد: تولید زیره سبز در این شهرستان بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی می‌باشد و ۱۰۰ درصد این محصول در این منطقه سالم است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز به کمبود منابع آب در باخرز اشاره و تاکید کرد: با توجه به افت منابع آب و کاهش ذخایر زیرزمینی، کشت و توسعه محصولات کم آب طلب یکی از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.