آب شرب در لوله کشی خانه‌های غیزانیه اهواز جاری شد

فاز اول انتقال آب شرب به بخش غیزانیه اهواز از تاسیسات آبرسانی شیبان صبح امروز به بهره برداری رسید و مردم خوزستان را خوشحال کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کمبود آب شرب در بخش غیزانیه، چند سالی است که اهالی این بخش از کلانشهر اهواز را آزار می‌داد. برخی بار بستند و تعدادی از روستا‌ها خالی از سکنه شد و اهالی آن در حاشیه‌های شهر ساکن شدند تا به اولین و مهمترین نیاز بشری که همان آب است، دسترسی پیدا کنند.

برخی دیگر ماندند و با بی آبی جنگیدند، دام‌های تشنه کام را سیراب کردند و وعده رسیدن آب را به آنها دادند تا بتوانند تاب بیاورند، کوچه به کوچه در غیزانیه گشتند تا تانکر آبرسان را پیدا کنند و آب را  به حیوانات برسانند.


بیشتر بخوانید


مسئولان وعده یکماه و ۶ ماه برای رسیدن آب شرب پایدار داده بودند، اما گویی خبری از تحقق وعده‌ها نبود، روز‌ها و ماه‌ها گذشت، اما خبری از آب نشد، ۳ خردادماه امسال اهالی بخش غیزانیه تصمیم گرفتند در اعتراض به نبود آب و بدقولی مسئولان به دلایل مختلف در بهره برداری از پروژه آبرسانی جاده را ببندند تا از این طریق صدای خود را به گوش بالانشینان برسانند.

صبح امروز، شنبه ۲۴ خرداد، آفتاب روز‌های پایانی فصل بهار در حالی طلوع کرد که آب، بی تاب و بیقرار درحال حرکت به سوی بخش غیزانیه اهواز بود. چشم‌ها دوخته شده به لوله هاست تا آب از آنها خارج شود و اهالی دستان خسته و پینه بسته خود را از آن بشویند، دام ها دیگر نگرانی ندارند تا ساعت ها منتظر قطره ای آب بمانند. آری آخرین روزهای بهار در غیزانیه اینگونه تحویل فصل داغ تابستان در خوزستان شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بهره برداری از فاز اول آبرسانی به غیزانیه اهواز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با تلاش و پیگیری فرماندار اهواز، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آبفا استان و سایر مسئولان توانستیم پروژه آبرسانی به این بخش را که از سال ۹۶ آغاز شده بود، به بهره برداری برسانیم.

او افزود: الحمدالله این عملیات امکان تامین آب شرب برای اهالی بخش غیزانیه را چندین برابر افزایش داده است، بطوریکه در مجتمع آبرسانی صفیره ۳ هزار مترمکعب آب راهی این بخش می‌شد، اما با بهره برداری از این طرح، این میزان انتقال آب به ۱۷ هزار مترمکعب افزایش یافت که بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شریعتی اظهار داشت: با بهره برداری از فاز اول طرح آبرسانی به غیزانیه، ۳۰ روستا از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد که آب ۱۲ روستا بصورت ۲۴ ساعته و آب ۱۲ روستا بصورت ۱۲ ساعته تامین می‌شود، این در حالی است که پیش از این در طول هفته مردم  تنها چند ساعت از نعمت آب بهره مند می‌شدند، ضمن اینکه پروژه آبرسانی به دهستان مشرحات در بخش غیزانیه عصر امروز نیز افتتاح می‌شود.

آب که در خانه‌ها جاری شد، لبخندی ملیح و زیبا بر لبان اهالی غیزانیه نشست، صدای قهقهه کودکان از دیدن آب منطقه را پر کرد، صدایی خوش آهنگ که گوش را نوازش می‌داد و دیدن چشمانی خوشحال که گویی تشنه به آب رسیده، خاطره‌ای به قشنگی روز‌های بهاری را در ذهن حک می‌کند، امید است چشمان منتظر اهالی سایر روستا‌های خوزستان هم به جمال آب روشن شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۴:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
کی گفته مردم خوزستان خوشحالن ؟!
اینا وظیفه شون انجام دادن
چرا انقدر بزرگش می کنید ؟