معرفی سردار سلیمانی به عنوان پهلوان دیار کریمان

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان گفت: طبق مستنداتی که وجود دارد، سردار سلیمانی از سال ۵۳ تا زمان آغاز جنگ، ورزشکار رشته پهلوانی و زورخانه‌ای بوده، پس انتظار داریم این بزرگ مرد به عنوان پهلوان دیار کریمان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در همایش تجلیل از کهن کسوتان، پیشکسوتان، زورخانه داران، قهرمانان ورزش زورخانه‌ای و مروجین فرهنگ پهلوانی که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور حجت الاسلام علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان، سردار ناظری فرمانده انتظامی استان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و روسای هیئت‌های پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان و شهرستان کرمان در محل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حاضرین در مراسم و کسانی که برای ارتقای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان زحمت می‌کشد، مناسبت ۱۷ شوال که مصادف با سالروز پیروزی ارتش اسلام در برابر ارتش کفر است را تبریک گفت و با گرامیداشت نام، یاد و خاطر نخستین پهلوان عالم، مولای متقیان، حضرت علی (علیه السلام) که این روز و این هفته به احترام وی، به عنوان روز و هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده است، برای تمام کهن کسوتان، پیشکسوتان، قهرمانان و مربیان پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای آرزوی موفقیت کرد.

 

او افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کشور ما فراتر از یک ورزش است و به نوعی یک فرهنگ در حوزه اسلامی، دینی و ملی ما محسوب می‌شود.

پاریزی با اشاره به افتخارات استان کرمان در حوزه ورزش زورخانه ای، تصریح کرد: استان کرمان در سال‌های نه چندان دور، قطب ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور بوده، به طوری که این استان محوریت این رشته ورزشی را عهده دار بوده است.

 

او بیان داشت: با تعامل بسیار مثال‌زدنی که در مجموعه‌ی هیئت استان و هیئت‌های شهرستانی وجود دارد و با ارتباط بسیار نزدیکی که بین این هیئت و اداره کل ورزش و جوانان استان وجود دارد، قطعاً به زودی به روز‌های اوج خود در این رشته ورزشی باز خواهیم گشت و این تعامل خودش نویدبخش روز‌های خوبی برای این رشته ورزشی خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: واقعاً این رشته ورزشی، سرمنشا تفکر و تأمل در منش و اخلاقیست که نشات گرفته از تفکر تشیع در جهان اسلام است.

 

پاریزی ابراز امیدواری کرد: روز به روز شاهد ارتقاء سطح فرهنگ پهلوانی و فرهنگ و اخلاق ورزشی در بستر جامعه باشیم.

او افزود: به عنوان یک ورزشکار رشته پهلوانی و زورخانه انتظار این است که قبل از ورزشکار بودن، پهلوان باشیم و امیدواریم این فرهنگ تسری پیدا کند و روز به روز شاهد حاکمیت بحث فرهنگ و اخلاق در میادین ورزشی باشیم که نیاز امروز جامعه‌ی ورزش است.

 

پاریزی تصریح کرد: در نظام اسلامی و در طول انقلاب، شهدای بسیار زیادی تقدیم اسلام شدند، به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که افتخار استان پهناور کرمان و کشور است.

او بیان داشت: این شهید والامقام از سال ۵۳ تا زمان آغاز جنگ طبق مستنداتی که وجود دارد ورزشکار رشته پهلوانی و زورخانه‌ای بوده است و ما انتظار داریم که این بزرگ مردِ عزیز به عنوان پهلوان دیار کریمان معرفی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار