اهدای پلاسما در مشهد به ۱۱۱ نفر رسید

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۱۱ نفر از بهبود یافتگان کرونا، جهت درمان سایر بیماران، پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبدالهی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این اقدام درمانی که کاملا داوطلبانه انجام می‌شود تاکنون به مرز ۱۱۱ نفر رسید.

او افزود: رسیدن ایمنی بدن به حد قابل قبول از شرایط اهداپلاسماست؛ و در این عمل خیر خواهانه رضایت اهداکننده و دریافت کننده شرط است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مشهد مراجعه می‌کنند باید مدارک خود مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا و درمان‌شان را ارائه کنند که پس از بررسی مدارک و شواهد موجود اقدام به دریافت پلاسما از بیماران کرونایی بهبود یافته می‌کنیم.
 

بیشتربخوانید:پلاسما تراپی دوای درد مبتلایان به کرونا/۲۳ بیمار تحت درمان قرار گرفتند

عبداللهی بیان کرد:تاکنون استقبال بیماران بهبود یافته خوب بوده است چرا که آن‌ها وضعیت بیماران را بهتر از دیگر افراد درک می‌کنند و برای نذر بازیافتن سلامتی‌شان نسبت به اهدای پلاسما اقدام می‌کنند.

او تصریح کرد:از بهبودیافتگان کرونا می‌خواهم به شکرانه سلامتی خود نسبت به اهدای پلاسمای خون خود در پایگاه منتخب انتقال خون اقدام کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: فرآیند اهدای پلاسما حتی از اهدای خون هم راحت‌تر است و با اهدای پلاسما می‌توانید به بازیابی سلامت هموطنان مبتلا به کرونای خود که در بیمارستان‌ها بستری هستند، کمک کنید.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.