آیا ترامپ می‌تواند سقف ۴۶ درصدی آراء خود را در انتخابات قبلی بشکند؟

رئیس جمهور آمریکا برای پیروزی در انتخابات پیش‌رو تنها ۲۰ هفته فرصت دارد و در این مدت باید سقف ۴۶ درصدی آراء خود را بشکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل در مقاله‌ای نوشت که دونالد ترامپ یک سقف دارد و این سقف کمتر از ۴۶ درصد از آرایی است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بدست آورد. در صورتی‌که ترامپ نتواند این سقف را بشکند، بعید است در انتخابات نوامبر پیروز شود.

این نتیجه گیری است بدست آمده از مطالعاتی است که درباره نظرسنجی‌های داخلی امسال منتشر شده است. به نظر می‌رسد ترامپ در بدترین زمان به لحاظ سیاسی و نظرسنجی قرار دارد. آراء او در نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر بدنبال شیوع کووید ۱۹، افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی همچنین واکنش غیرحرفه‌ای و کوته بینانه‌اش به اعتراضات به خشونت پلیس روند نزولی گرفته است. اما مشکلات رئیس جمهور آمریکا در نظرسنجی‌ها همزمان با این بحران‌ها بروز نکرده است، بلکه او در کل سال در نظرسنجی‌ها عقب بود.

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، ۴۶ درصد از آراء مردم را بدست آورده بود. با اینکه این میزان حمایت تنها دو درصد بیشتر از هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او بود، برای پیروزی اش در بدست آوردن اکثریت کالج الکترال کافی بود. اما در سال ۲۰۲۰ این سوال مطرح است که آیا ترامپ بازهم می‌تواند آن ۴۶ درصد آراء را بدست آورد.

۱۹ نظرسنجی عمومی  در این ماه منتشر شده که نشان می‌دهد ترامپ به صورت میانگین حدود ۴۱ درصد از آراء را بدست آورده و تنها در یکی از این نظرسنجی‌ها ۴۶ درصد آراء را کسب کرده است. در حال حاضر، آراء رئیس جمهور آمریکا پایین‌تر از میزانی است که او برای کسب پیروزی اکثریت در کالج الکترال به آن نیاز دارد.

براساس این مقاله احتمالا ماه ژوئن  بدترین دوران برای کارزار انتخاباتی ترامپ است. اما او در نظرسنجی‌های ماه‌های قبلی نیز عملکرد بهتری نداشته است. در ماه مه، در ۲۸ نظرسنجی برگزار شده، به طور میانگین تنها اندکی بیشتر از ۴۱ درصد از آراء را بدست آورده است. رئیس جمهور آمریکا  تاکنون تنها در یکی از این نظرسنجی‌ها، ۴۶ درصد آراء را کسب کرده است.

ماه آوریل نیز وضع به همین منوال بوده است. ترامپ در ۲۹ نظرسنجی برگزار شده در ماه آوریل تقریبا ۴۲ درصد از آراء را از آن خود کرده و تنها در یک نظرسنجی به ۴۶ درصد رای رسیده است.

میزان حمایت مردمی از رئیس جمهور آمریکا در سه ماهه اول امسال اندکی بهتر بود. او در ماه ژانویه و مارس دو بار و در ماه فوریه یک بار ۴۶ درصد آراء را بدست آورد. درنتیجه  به نظر نمی‌رسد ترامپ بتواند به ۴۶ درصد آرایی که در سال ۲۰۱۶ بدست آورد و به واسطه آن برنده انتخابات شد، دست یابد.

در این مقاله آمده است که نگاهی عمیق‌تر به نظرسنجی‌هایی که در آن ترامپ به ۴۶ درصد آراء در آن‌ها دست یافته است نشان می‌دهد که این میزان به آن اندازه  که ارقام بیان می‌کنند قوی و جدی نیست؛ چراکه در چهار مورد از هشت نظرسنجی امسال که در آن‌ها ترامپ به ۴۶ درصد از آراء دست یافته است، نظر رای دهندگان بلاتکلیف ثبت نشده است.

کنار گذاشتن آراء افرادی که هنوز تصمیم نگرفته اند، سهم دو نامزد رقیب در انتخابات را در رای گیری بالا می‌برد که این به معنای افزایش آمار دو نامزد است. نظرسنجی امرسون کالج در این ماه آموزنده است. امرسون از رای دهندگان یک سوال استاندارد درباره اولویت‌های آن‌ها می‌پرسد:" اگر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا امروز برگزار شود، آیا به ترامپ رای می‌دهید یا بایدن؟ " نتیجه این نظرسنجی نشان داد ۴۷ درصد از رای دهندگان بایدن را ترجیح می‌دهد و تنها ۴۳ درصد اعلام کردند که به ترامپ رای می‌دهند.

امرسون یک سوال تکمیلی از ۱۰ درصد از رای دهندگانی می‌پرسد که در جواب پرسش اول ترامپ و بایدن را انتخاب نکردند:" شما در این مقطع به کدام نامزد انتخابات تمایل دارید؟ ۵۶ درصد از رای دهندگان اعلام کردند تمایل شان به بایدن است و ۴۴ درصد نسبت به ترامپ ابراز تمایل کردند.

رییل کلیر پالیتیکس نتایج این نظرسنجی را ۵۳ به ۴۷ برای بایدن اعلام کرد و گفت کسانی که به بایدن گرایش دارند، حامیان واقعی او هستند. اما ۴۷ به ۴۳ (بایدن به ترامپ) توصیف درست تری از وضعیت رقابت ریاست جمهوری آمریکا در این لحظه است. بایدن برتر است و ترامپ کمتر از سقف ۴۶ درصدی است که در انتخابات ۲۰۱۶ بدست آورده است.

پرسش تکمیلی امرسون اطلاعات مهمی به ما می‌دهد. کسانی که در این مقطع تصمیم نگرفته اند تقریبا به صورت برابر بین دو نامزد اصلی تقسیم شده اند. ترامپ برای پیروزی در انتخابات باید آراء بسیار بیشتری نسبت به بایدن بدست آورد.

دو تذکر مهم درباره سقف ترامپ وجود دارد که باید گفته شود. اولین مورد این است که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان داد برتری ترامپ در کالج الکترال از سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است. بر اساس الگوی پیش بینی تازه منتشر شده اکونومیست، شانس ترامپ برای کسب آراء مردمی کم است، اما شانس او برای پیروزی در کالج الکترال به شکلی قابل توجه بالاست.


بیشتربخوانید: کارزار انتخاباتی ترامپ: سی‌ان‌ان باید به‌خاطر نظرسنجی‌اش عذرخواهی کند!



دومین نکته این است که بدون شک ترامپ باید آراء بهتری نسبت به ۴۶ درصد آراء سال ۲۰۱۶ بدست آورد چرا که نامزد‌های حزب سوم احتمالا امسال آراء کمتری خواهند داشت. در سال ۲۰۱۶، نامزد‌های حزب سوم ۶ درصد از آراء مردمی را بدست آوردند.

با توجه به اینکه احزاب لیبرال و سبز امسال نامزد‌های جدیدی پیشنهاد کرده اند و جاستین آماش و جس ونتورا نامزد‌های شناخته شده حزب سوم از رقابت کنار رفته اند، همه نشانه‌ها به کاهش کلی آراء این احزاب در انتخابات ۲۰۲۰ اشاره دارد. ۶ درصد آراء سال ۲۰۱۶ به صورت خودکار آراء بایدن نیستند؛ بسیاری از آن‌ها رای دهندگان ناامیدی هستند که احتمالا در انتخابات ۲۰۲۰ شرکت نمی‌کنند. اما با توجه به اینکه گزینه‌های چندانی برای رای دهندگان وجود ندارد، احتمالا بایدن نسبت به ترامپ سهم بیشتری از آراء حزب ثالث را بدست می‌آورد. این امر تنها سهم رای مورد نیاز ترامپ را برای پیروزی در انتخابات نوامبر افزایش می‌دهد.

ترامپ ۲۰ هفته تا شکستن سقف ۴۶ درصدی آراءخود زمان دارد، این زمان کافی است. اما اگر اوضاع برای ترامپ تغییر نکند، او احتمالا در خطر شکست در انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۹:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
یعنی توی آمریکا کسی نیست که نظرش به نظر ترامپ نزدیک تر باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستمکشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستمکشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق وناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار