استان یزد در زمینه بهره برداری از انرژی پاک در کشور برتر شد

مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد گفت: استان یزد رتبه برتر در زمینه بهره برداری از انرژی پاک را در کشور کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ابولفضل اسدی مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد در نشست مدیران عامل نیروگاه‌های استان، گفت: صنعت برق استان با دارا بودن نیروگاه دولتی سیکل ترکیبی و ۴ نیروگاه خصوصی تابان، شیرکوه و شهید زنبق و سرو، مسیر را برای شکوفایی اقتصادی در استان هموار کرده است.

او قدرت اسمی کل نیروگاه‌های استان یزد را ۲ هزار و ۷۸۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: هم اکنون تبادل انرژی با شرکت‌های برق منطقه‌ای همجوار مانند استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، کرمان و فارس در حال انجام است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد ادامه داد: حداکثر پیک نیاز مصرف استان در سال ۹۸، ۱۶۶۸ مگا وات بود و این پیک در ۱۹ تیرماه با دمای ۴۱ درجه اتفاق افتاد.

اسدی تأکید کرد: نیروگاه‌های استان با بهره گیری از متخصصان متعهد و بومی به صورت شبانه روزی در مسیر خودکفایی و بی نیازی کشور به انرژی پاک و غیر آلاینده برق گام برمی دارند.

او ادامه داد: قرار گرفتن استان در موقعیت مناسب تابش خورشید و دارا بودن بیش از ۳۳۰ روز آفتابی در سال و مشوق‌های دولتی، استان را به رتبه برتر کشور در زمنیه بهره بردای از این انرژی پاک رسانده است.

اسدی اظهار داشت: هم اکنون هفت شرکت با ظرفیت ۵۸/۸ مگا وات برق خورشیدی در مدار بهره برداری قرار دارد که پیش بینی افزایش ظرفیت نیروگاه‌های خورشید استان به ۷۰ مگا وات تا پایان سال ۹۹ را داریم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی و مدیریت مصرف به صنایع بزرگ پرداخت شده است، افزود: این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار