تردد معمول کامیون‌های باری در مرز دوغارون افغانستان برقرار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:هیچ مشکلی در تردد کامیون‌های حامل کالا در مرز دوغارون بین ایران و افغانستان وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هیچ مشکلی در تردد کامیون‌های حامل کالا در مرز دوغارون بین ایران و افغانستان وجود ندارد ، هیچ کامیونی متوقف نشده و روال عادی کار در جریان است.

او افزود: هم اینک فقط تردد مسافر در مرز دوغارون متوقف شده و تبادل کالا طبق روال همیشه در جریان است به طوری که دیروز کامیون‌های حامل سیمان صادراتی از استان از مرز دوغارون عبور کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: مشکلات مربوط به مرز دوغارون به هر دو طرف ایرانی و افغانستانی بازمی‌گردد که باید در یک همکاری و تعامل دوسویه برطرف شود.

دو روز قبل رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد مدعی شد به خاطر کندی خدمات‌رسانی و ضعف مدیریت در پایانه دوغارون در مرز ایران و افغانستان، افزون بر هزار دستگاه کامیون حامل بار در این گذرگاه متوقف مانده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت درخصوص باز نشدن گشایش مرز ترکمنستان به رغم وعده آن کشور، گفت: این موضوع قرار است در نشستی مشترک به صورت ویدیو کنفرانس طی این هفته  یا هفته آتی در مشهد بین مسوولان ترکمنستانی و خراسان رضوی مطرح و بررسی شود.

مس فروش بیان کرد: برگزاری این نشست به تلطیف ارتباطات بین دو کشور ایران و ترکمنستان کمک خواهد کرد، زیرا معبر ورودی خراسان رضوی به کشور‌های آسیای میانه، ترکمنستان است و باید راهی برای ارتباطات بیشتر با آن کشور به منظور توسعه صادرات یافت.
 

بیشتربخوانید:خبری از بازگشایی مرز ترکمنستان نیست

او تصریح کرد: پارسال به رغم همه مشکلات در صادرات، ۱.۸ میلیارد دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد که البته تا هدف ۲.۲ میلیارد دلاری در صادرات استان برای سال ۱۳۹۸ اندکی فاصله داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: امسال برنامه استان رسیدن به هدف ۲ میلیارد دلار صادرات است که این رقم با تلاش صادرکنندگان خراسان رضوی محقق خواهد شد.

مس فروش درباره مشکل تخصیص ارز به واردات مواد اولیه نیز اظهار کرد: یک مسیر جدید برای واردات به کار گرفته می‌شود به طوری که با اختصاص ارز اشخاص، واردات مواد اولیه بخش تولید، کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای به کشور انجام پذیر خواهد بود.

او افزود: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هفته پیش اطلاع داد که نماینده این وزارتخانه در بانک مرکزی مستقر شده است و روسای سازمان‌های صمت در استان‌ها می‌توانند برای رفع مشکلات تامین ارز با این نماینده به طور دائم در ارتباط باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع راه‌هایی برای واردات مواد اولیه و نهاده‌های دامی از طریق ارز اشخاص یا ارز نیمایی گشوده شده است تا مشکلات در این زمینه برطرف شود.

 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.