معادله مجهول دستبرد‌های سریالی شبح تاریکی به یک مغازه/دوربین مداربسته هم خوابش می‌برد

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری متهم پرونده دستبرد‌های سریالی به یک مغازه سوپرمارکت خبر داد که با حیله و ترفندی خاص دوریبین‌های کنترلی مغازه هم او را نمی‌دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مالک یک فروشگاه سوپرمارکت از چندی قبل متوجه سرقت‌های شبانه در زمان تعطیلی مغازه اش شد، او با دقت زیاد دوربین کنترلی محل کار خود را چک کرد، اما دوربین مداربسته مورد مشکوکی را ثبت نکرده بود.
 
مالک فروشگاه فکر دیگری به ذهنش رسید و با همراهی دوستش، یک شب در مغازه مخفی شد. عقربه‌های ساعت ۴ بامداد را نشان می‌دادند که سر و صدایی به گوش رسید. مالک سوپرمارکت باورش نمی‌شد چه می‌بیند، مردی میان سال از راه پشت بام و حفره‌ای که به عنوان هواکش وجود داشت وارد مغازه شد. او سراغ دوربین رفت و دستگاه مداربسته را برای چند دقیقه از کار انداخت.
 
مرد ۵۰ ساله مشغول سرقت بود که با مالک مغازه روبرو شد و راه گریزی پیدا نکرد.

دستگیری متهم و مالخر اموال مسروقه

سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی تماس تلفنی مالک سوپرمارکت با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور متهم به سرقت در مغازه بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ در محل موردنظر حاضر شدند.
 
 او افزود: ماموران تجسس کلانتری ۱۲ متهم پرونده را دستگیر کردند و این مرد ۵۰ ساله که به مواد مخدر نیز معتاد است در تحقیقات اولیه پرونده مالخر اموال مسروقه که مالک یک فروشگاه بود را نیز معرفی کرد.
 
فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۲ مالخر اموال مسروقه را نیز دستگیر و ۲ متهم پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

توصیه‌های فرمانده انتظامی مشهد

سرهنگ صارمی بیان کرد: در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که مالکان فروشگاه‌ها و مراکز مختلف به دکوراسیون و زیباسازی فضای کار و ویترین‌های خود اهمیت می‌دهند، اما نکته اساسی که توجه به ایمن بودن محل کار است شاید از نظر دور بماند.
 
او استفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت‌ها و توجه به مسدودسازی روزنه‌های ورود سارقان به این محل‌ها را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: توجه به این توصیه‌های پلیسی می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع سرقت داشته باشد.

 
فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: در مورد محل و نحوه نصب دوربین‌های مداربسته و تجهیزات بازدارنده سرقت‌ها نیز باید با حساسیت و هوشمندی اقدام شود تا به راحتی فرصت سوء استفاده برای از کار انداختن تجهیزات فراهم نشود.
 
سرهنگ صارمی اظهار کرد: نکته مهم دیگر این که خرید کالا و وسایل از افراد دوره گرد و ناشناس می‌تواند افراد را ناخواسته به اتهام مالخری اموال مسروقه درگیر یک پرونده و تحت تعقیب قرار دهد که در این رابطه نیز هوشیاری و مراقبت‌های لازم ضروری است.
 

اعترافات متهم

مرد ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه پرونده گفت: از ۲ ماه قبل وقتی به سوپرمارکت مذکور مراجعه کردم متوجه یک روزنه نفوذی کوچک شدم و نقشه سرقت را طراحی کردم.
 
او افزود: من شبانه از راه همان روزنه نفوذ وارد سوپرمارکت می‌شدم و ابتدا چند دقیقه‌ای دوربین مداربسته را قطع می‌کردم و پس از سرقت و هنگام خروج از همان روزنه دوربین را وصل می‌کردم و متواری می‌شدم.
 
متهم که به مواد مخدر اعتیاد دارد، ادامه داد: در این مدت ۴ بار به این سوپرمارکت دستبرد زده ام.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.