زنان نقش کلیدی در مدیریت بحران کرونا دارند

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: زنان نقش کلیدی و تاثیر گذاری در مدیریت بحران کرونا دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صادق‌زاده مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: نقش بانوان در مدیریت کرونا در خانواده و جامعه، کلیدی بوده و زنان نقش تاثیر گذاری در زمان شیوع بیماری کرونا در بحث کمک رسانی به بهداشت جامعه، اجرای مطلوب طرح فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و لباس و سلامت خانواده و فرزندان دارند.

صادق‌زاده  گفت: سمن‌های حوزه زنان و خانواده نیز با راه اندازی برنامه‌های ویژه در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی و طرح معیشتی تاثیر بسزایی در تشویق مردم و خانواده‌ها داشتند، همچنین بسیج جامعه زنان استان هم نقش زیادی در اجرای طرح معیشتی و طرح رزمایش مومنانه در استان داشتند.

او با اشاره به چالش‌هایی که کرونا برای زنان شاغل ایجاد کرد، افزود: زنان شاغل علاوه بر مدیریت خانواده و فرزندان، در بیرون از خانه نیز مشغول خدمت رسانی هستند، از این رو تدابیر و تمهیدات لازم در زمان شیوع بیماری کرونا جهت اشتغال بانوان اندیشیده شد.

او گفت: با در نظر گرفتن برنامه دور کاری برای زنان شاغل دارای فرزند خردسال و زنان شیرده و زنان باردار در ادارات، این عزیزان می‌توانستند در کنار مسئولیت خانه، فعالیت‌های اداری خود را هم در منزل انجام داده و در کنار فرزندانشان بوده و به نوعی در آموزش فرزندان خود به صورت مجازی سهیم باشند.

صادق‌زاده گفت: برخی بانوان به دلیل شغلی که داشتند با مشکلاتی نیز روبرو بودند، از جمله بحث تعطیلی مهد کودک‌ها و مدارس که نگهداری از بچه‌ها را با مشکل روبرو می‌کرد، آسیب پذیر بودن افراد سالمند باعث شد که مادران نتوانند مانند گذشته فرزندانش را به والدین و افراد نزدیک خود بسپارند و مشکلاتی از این قبیل برایشان به وجود آمد.

او با بیان اینکه بحث آموزش فرزندان نیز یکی از مباحثی بود که مادران کارمند با آن روبرو بودند،گفت: مادران در نبود آموزش مدرسه، نقش معلم فرزندان را نیز ایفا کردند، اما دور کاری و شیفت کاری تا حدودی این مشکلات را رفع کرد.

او افزود: بعد از اتمام طرح دور کاری، مدیران محترم دستگاه‌های اجرایی نسبت به در نظر گرفتن مسائل و مشکلات زنان شاغل دارای فرزند خردسال در ادارات مرتبط اقدام کرده‌اند و تاکنون هیچ گزارشی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این مورد ارسال نشده است.

صادق‌زاده گفت: رسانه‌ها نقش اثرگذاری در راستای آگاهی بخشی به مردم و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند داشتند و تولید محتوی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها برای خانواده از جمله برنامه‌های مطلوبی بود که قرنطینه خانگی را برای مردم آسان‌تر کرد.

منبع ایسنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار