لاوروف: روسیه با هرگونه تلاش برای تضعیف برجام مقابله می‌کند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورش با هرگونه تلاش برای تضعیف برجام مقابله خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شبکه المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کشورش با هرگونه تلاش برای تضعیف برجام و پیشبرد طرح‌های خصمانه علیه ایران در شورای امنیت مقابله خواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

لاوروف: روسیه با هرگونه تلاش برای تضعیف برجام مقابله می‌کند

ظریف در این دیدار گفت: تهران در خصوص تحولات سوریه و نیز تلاش‌های واشنگتن برای افزایش فشار‌های اقتصادی علیه دمشق نگران است.
وی در ادامه افزود: واشنگتن هر کاری می‌کند تا اوضاع را در سوریه بی ثبات کند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه کشورمان نیز در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تمامی ابزار همکاری اقتصادی میان ایران و سوریه را فعال خواهیم کرد.

کنفرانس مطبوعاتی مشترک

شبکه المیادین همچنین از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه روسیه و ایران در مسکو خبر داد.

لاوروف در این نشست مطبوعاتی گفت: روابط ما با ایران در زمینه اقتصادی و انرژی در حال پیشرفت است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران هستیم و آن را مخالف پیمان‌های بین المللی به حساب می‌آوریم.

لاوروف در ادامه افزود: ما از توسعه روابط تجاری با ایران استقبال می‌کنیم. ما به شکلی تفضیلی پرونده هسته‌ای و نیز ضرورت حفظ آن را مورد بررسی قرار دادیم. ما مسأله بازسازی سوریه و کمک به آوارگان در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم.

لاوروف همچنین تصریح کرد: آمریکا مانع اجرای برجام شده و ما از چین و دیگر کشور‌ها می‌خواهیم تا با ایران همکاری کنند.

او در ادامه افزود: روسیه تمدید ممنوعیت تسلیحاتی بر ایران را مشروع نمی‌داند و تمامی تلاش خود را برای خنثی کردن آن بکار می‌بندد.
وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ایران به رسانه‌ها درز کرده و این مسأله برای چندمین باری است که اتفاق می‌افتد و اقدامی غیر قابل قبول به شمار می‌رود.

او گفت: آمریکا تمامی حقوق خود را پس از خروج از توافق هسته ای، در چارچوب برجام از دست داده است.

ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در این خصوص گفت: من مفتخرم که روسیه در مقابله با ویروس کرونا به موفقیت رسید؛ همچنانکه از شما برای کمک به ما تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: ما بطور دائم و با وجود کرونا با روسیه در ارتباط هستیم و پروژه‌های مشترک بسیاری میان دو کشور وجود دارد. ما به همراه روسیه و ترکیه از روند آستانه حمایت می‌کنیم.

ظریف همچنین گفت: آمریکایی‌ها دائما حقوق بین الملل را نقض کرده و این مسأله‌ای خطرناک به حساب می‌آید.

وزیر خارجه کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صورتی که آژانس بین المللی تصمیم‌های غیر مناسبی را اتخاذ کند، به آن واکنش نشان خواهیم داد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: واشنگتن به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند نماند و با تمامی شروط مخالفت کرد. ما به توافق هسته‌ای پایبند خواهیم ماند و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار