ناقلان خاموش؛

۳۴ درصد مبتلایان کرونای سرایان، ناقلان بدون علامت

۳۴ درصد بیماران کرونایی شهرستان سرایان، ناقلان خاموش و بدون علامتی هستند که در مراحل اولیه بیماری شناسایی شده اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهرامی نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان سرایان امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: تا کنون گزارش فوتی بر اثر ابتلا به بیماری در شهرستان سرایان نداشته‌ایم و بیشتر، جمعیت جوان (۳۰ تا ۳۹ سال) به این بیماری مبتلا شده اند.

او با هشدار اینکه در پیک دوم بیماری کرونا قرار داریم افزود: برگزاری مجالس عروسی همچنان ممنوع است و تنها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، می‌توان از رستوران‌ها و تالارها، برای پذیرایی تا ۵۰ درصد ظرفیت استفاده کرد.

رسولی مقدم فرماندار سرایان هم در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای این شهرستان، بیان کرد: خطر شیوع ویروس کرونا هنوز به صورت جدی همانند قبل در جامعه وجود دارد و رفع محدودیت‌های کسب و کار و تردد به معنی پایان کرونا نیست.

او بیان کرد: از مردم خواسته می شود همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تصور اینکه ویروس کرونا ضعیف شده نیز اشتباه است.

رسولی مقدم تصریح کرد: قطعا اگر دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود روند بیماری دوباره افزایش پیدا می‌کند که در این شرایط محدودیت‌ها دوباره بر می‌گردد.


بیشتربخوانید


فرماندار سرایان ادامه داد: بخشی از مشکلات در خصوص کرونا ویروس، مربوط به تجمعات است که اگر محدود و کم شوند به همان نسبت، شیوع بیماری هم کاهش می‌یابد.

او  گفت: هیچ لزومی ندارد مراسم تشییع جنازه با حضور جمع زیادی از شهروندان برگزار شود و اطلاع رسانی اینگونه مراسم در فضای مجازی هم باید متوقف شود.

رسولی مقدم بیان کرد: تیمی تخصصی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل شود تا بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کند.

فرماندار سرایان همچنین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را مکلف کرد ضد عفونی و گندزدایی هدفمند نقاط مختلف را در دستور کار قرار دهند تا نقاطی را که آلودگی بیشتری دارند ضدعفونی شوند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار