میزان سازش دعاوی نفقه و تمکین در خراسان رضوی بی‌نظیر است

معاون اجتماعی دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: میزان کسب نتیجه "سازش" میان طرفین پرونده‌های قضایی این استان در حوزه دعاوی درخواست "نفقه و تمکین" در سطح کشور قابل توجه و بی‌نظیر است.

 

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌کل خراسان رضوی گفت: ظرف یک سال اخیر با همکاری سازمان‌های مختلف در این استان رسیدگی به ۵۹ درصد پرونده‌های قضایی مربوط به درخواست نفقه و تمکین به سازش میان طرفین انجامیده است.

او افزود: کسب این میزان سازش طرفین دعاوی نفقه و تمکین حاصل تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم و سرپرست دادگاه خانواده دادگستری‌کل خراسان رضوی و همکاری واحد مددکاری اداره‌کل بهزیستی و بنیاد صیانت از نهاد خانواده این استان بوده است.

معاون دادگستری‌کل خراسان رضوی ادامه داد: در پی تاسیس "مرکز شهید مهرحقی" در مشهد ظرف چهار سال اخیر تاکنون با بهره‌گیری از فعالیت ۸۸ مرکز مشاوره در این استان نیز ۱۹/۱۸ درصد از موارد سه‌گانه طلاق شامل "رجعی، خلع و بائن" به سازش میان زوج‌ها انجامیده است.

مرتضوی بیان کرد: مرکز شهدای هفتم تیر نیز در ۵۸ درصد پرونده‌های قضایی مربوط به نفقه و تمکین موفق به ایجاد سازش میان زوج‌های متقاضی طلاق شده است.

او تصریح کرد: ۱۶۳ نفر از زوج‌های طرفین پرونده حضانت فرزندان، از دی ماه پارسال تاکنون به این مرکز ارجاع شده‌اند.

معاون دادگستری‌کل خراسان رضوی شمار زوج‌های مطلقه‌ای را که نیز بر سر ملاقات با فرزندانشان اختلاف داشته لذا ظرف شش ماه اخیر به مرکز ارزیابی و مشاوره مددکاری دعاوی خانواده شهدای هفتم تیر ارجاع داده شده‌اند ۱۴۳ نفر ذکر و بیان کرد: ۵۵ درصد از مجموع این ۳۰۶ نفری که بخاطر اختلاف بر سر حضانت و یا ملاقات با فرزند به این مرکز ارزیابی و مشاوره مددکاری دعاوی خانواده ارجاع شدند در پی بهره‌گیری از خدمات مشاوره واحد‌های ۱۷ گانه مددکاری مرکز شهدای هفتم تیر مشهد به سازش رسیده‌اند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.