معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور:

کالا‌های تاریخ مصرف دار، هرچه زودتر از گمرک ترخیص شود

معاون وزیر کشور گفت: تلاش دولت بر این است که سریعتر کالا‌هایی که دارای تاریخ مصرف هستند از گمرک ترخیص شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی، با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها باید تعیین تکلیف شوند، گفت: درصورت اجرایی نشدن این امر و با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه این واحد‌ها به سازمان بازرسی کل کشور برگشت داده می‌شود.

او تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها را ضرر به تولید دانست و افزود: بانک‌های هر استان سه ماه مهلت دارند که این واحد‌ها را واگذار کرده یا از تملک خود خارج کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ادامه داد: ۱۰۴ واحد تولیدی در خراسان رضوی در تملک بانک ها است، واحد‌های صنعتی بدهکار که مبالغ زیادی بدهکار هستند باید برای وصول این بدهی‌ها اقدام کنند.

دین پرست با انتقاد از بانک‌هایی که آمار و اطلاعات بانکی خود را به شورای هماهنگی استان ارائه نکردند، بیان کرد: در خراسان رضوی ۱۴ بانک آمار پرداختی‌های خود را به شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام نکردند که در صورت کوتاهی کردن این بانک‌ها، موضوع به اطلاع رئیس جمهوری خواهد رسید.

او با اشاره به اینکه ۹۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی با در اختیار داشتن ۱۷۰ هزار هکتار در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این میزان ۶۸ هزار هکتار زمین صنعتی است و تاکنون ۴۱ هزار هکتار آن به ۸۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی واگذار شده و زمینه اشتغال یک میلیون و ۳۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: در ۱۰ روز آینده وضعیت قرارداد‌ها و متقاضیان زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به وزارت کشور گزارش شده و لیست دریافت کنندگان اراضی صنعتی ارایه شود، و گزارش کاملی از پروژه‌های نیمه تمام تهیه و برای تعیین تکلیف به وزارت کشور ارسال شود.

دین پرست به تعیین تکلیف مشکلات واحد‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکید و اظهار کرد: مدیران در این زمینه با رویکرد و نگاه مثبت اقدام کنند.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.