تردد بر روی پل جدید بهداری آغاز شد

شهردار خرم‌آباد گفت: عملیات احداث پل بهداری که به دلیل سیل فروردین ۹۸ آسیب دیده و تخریب شده بود تکمیل و تردد بر روی این سازه برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  شهردار خرم‌آباد گفت: عملیات احداث پل بهداری که به دلیل سیل فروردین ۹۸ آسیب دیده و تخریب شده بود تکمیل و تردد بر روی این سازه برقرار شده است.

محمد شریفی مقدم با اعلام این خبر افزود: مقرر بود ۱۵ خرداد تردد بر روی پل جدید بهداری صورت گیرد که به خاطر تاخیر در جابجایی لوله های گاز و آب و فاضلاب و باعذر خواهی از مردم و رسانه ها این موضوع به پایان خرداد موکول شد.

او  اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی پیمانکار و پیگیری های شهرداری این پل امروز بازگشایی و تردد در آن از سر گرفته شد.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: نرده های۲ طرف پل توسط میراث فرهنگی طراحی و سپس توسط شهرداری ساخته و نصب می شوند همچنین مابقی اقدامات جانبی پایین دست پل نیز بزودی به اتمام می رسد.

پل بهداری خرم آباد متعلق به دوره پهلوی اول بوده و در مرکز شهر خرم آباد واقع شده که در سیل فروردین ماه پارسال آسیب دید و از همان زمان تردد بر روی این پل ممنوع شد.

در سیل فروردین ماه پارسال، ظرفیت عبور آب پل بهداری به دلیل ارتفاع کم و پایه های قطور،کاهش یافت و آوردهای سیلاب که در پایه ها و زیرپل جمع شده بودند موجب طغیان و برگشت آب شدند که علاوه بر وقوع سیل در سطح منطقه، خساراتی نیز به پل وارد شد.

پس از آن پل بهداری که از گذرگاه های اصلی شهر خرم آباد محسوب می شد به دلیل نداشتن ایمنی و شرایط استاندارد مسدود شده و همین امر گلایه های مکرر شهروندان را به دنبال داشت.

در نهایت عملیات بازسازی جایگزین پل بهداری خرم‎آباد که بر اثر سیل فروردین پارسال آسیب دیده بود ۱۴ آبان ماه گذشته توسط شهرداری آغاز شد که با ادعای میراث فرهنگی مبنی بر تاریخی بودن پل، این طرح متوقف شد و اواخر سال گذشته دوباره به جریان افتاد.

۱۷ آبان ۹۸ با توجه به تخریب پل "بهداری" و توقف روند احداث سازه جایگزین توسط میراث فرهنگی یک دستگاه پل عابر پیاده فلزی برای عبور اهالی منطقه به صورت موقت نصب شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار