مدیرعامل فروشگاه‌های اتکا:

شهید چمران طلایه‌دار اندیشه‌های آزادی‌خواهی است

اعلمی گفت: مصطفی چمران، طلایه‌دار اندیشه‌های آزادی‌خواهی و ضدمارکسیستی است.

‌به گزارش  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سی و یکم خرداد ماه سالروز عروج عارفانه و عاشقانه مردی است که جمع زیبایی از اضداد بود؛ در تاریکی دل شب روشنایی محراب عبادت عارفانه اش بر ستارگان هفت آسمان طعنه می‌زد و در صحنه کارزار، سر پنجه‌های هنرمندانه فکرش برگرفته از ایمان و استقامت، او را شیربیشه نبرد حق علیه باطل می‌کرد.

در دانشگاه استاد بود و در خاکریز‌های جبهه، فرمانده‌ای خلاق، چریکی فداکار که بر قلب‌ها حکومت می‌کرد و همرزمانش را هدایت و رهبری ….

بزرگمردی که ایتام او را پدری دلسوز و دشمنان مرز‌های جهان اسلام او را مبارزی سرسخت و دانشگاهیان او را دانشجویی مسلمان و استادی نمونه می‌شناختند.

مرتضی اعلمی؛ مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران پیامی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است:

افکار و منشِ بزرگان هر نسلی، چونان بارانِ زندگی بخش، فرهنگ زمانه خویش را شکل می‌دهد. اندیشه تابناک ایرانِ کنونی، وامدار ازخودگذشتگی‌های این نخبگان تاریخ است و صحیح‌ترین مسیرِ تبلور این اندیشه، بررسی اندیشه‌های این بزرگان است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«به خاطر عشق است که فداکاری می‌کنم. به خاطر عشق است که به دنیا با بی اعتنائی می‌نگرم و ابعاد دیگری را می‌یابم. به خاطر عشق است که دنیا را زیبا می‌بینم و زیبائی را می‌پرستم. به خاطر عشق است که خدا را حس می‌کنم، او را می‌پرستم و حیات و هستی خود را تقدیمش می‌کنم.

«بخشی از وصیت نامه شهید مصطفی چمران»

افکار و منشِ بزرگان هر نسلی، چونان بارانِ زندگی بخش، فرهنگ زمانه خویش را شکل می‌دهد. اندیشه تابناک ایرانِ کنونی، وامدار ازخودگذشتگی‌های نخبگان تاریخ است و صحیح‌ترین مسیرِ تبلور این اندیشه، بررسی اندیشه‌های بزرگان است.

مصطفی چمران، طلایه دار اندیشه‌های آزادی‌خواهی و ضدمارکسیستی نماد بارز بی علاقه‌گی به دنیا و عشق به خالق خویش است؛ مادامیکه ظلم در عمیق‌ترین نقطه سیاه‌چال خود بیداد می‌کند، در حالی که در والاترین سطح علمی دورانِ خویش تحصیل می‌کرد، با برخورداری از بینش عمیق مذهبی از قلب استکبار کوچ کرده و از قلب مصر ستم دیده تا بیروت سوخته و خراب، تا قله‌های بلند کوه‌های جبل عامل و در مرز‌های فلسطین اشغال شده از خود قهرمانی‌های بسیاری به یادگار گذاشته وهمیشه در قلب محرومین و مستضعفین شیعه جای گرفت.

هم او بود که تمام تجربیات انقلاب، علمی و دانش مذهبی خویش را در راه انقلاب گذاشت، بی ادعا و هیاهو، ولی قاطع به سازندگی پرداخت؛ چنان درخشید که آن پیر فرزانه سکان دفاع از کیان وطن را به وی سپرد.

چمران را در چند سطر و چند صفحه و ... نمی‌توان شناخت، چمران رهروی شایسته در مسیری درخشان از آزادی‌خواهی، جوانمردی و مسلمانی است، او را در مکتب پیشوایش حسین (ع) باید شناخت، چه بسا که دهلاویه کربلای او بود... راهش پر رهرو باد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سپاه حتما باید با اختراع موتور فوق پیشرفته سلمان موشک ضد ماهواره و موشک ضد بالستیک و پدافند بیرون جوی بسازد
آخرین اخبار