امارات نیز از اظهارات السیسی درباره لیبی حمایت کرد

وزارت امور خارجه امارات در واکنش به اظهارات السیسی درباره تحولات لیبی، بر حمایت این کشور از تدابیر مصر برای دفاع از امنیت خود در مقابل پیامد‌های ناشی از تحولات لیبی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه امارات در واکنش به اظهارات عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر درباره تحولات لیبی و اعزام ارتش مصر به لیبی با صدور بیانیه‌ای بر حمایت این کشور از تدابیر مصر برای دفاع از امنیت خود در مقابل پیامد‌های ناشی از تحولات لیبی تاکید و از تلاش‌های قاهره برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و فراگیر بحران لیبی قدردانی کرد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر طرح ابتکاری اعلام شده در مصر مبنی بر ضرورت منحل شدن گروه‌های شبه‌نظامی و خلع سلاح آنان، آمده است: «تلاش رئیس‌جمهور مصر برای بازیابی ثبات در لیبی از یک رویکرد عربی اصیل سرچشمه می‌گیرد.»


بیشتر بخوانید


در این بیانیه همچنین از تلاش مصر برای جلوگیری از تداوم خونریزی در لیبی و فراهم کردن زمینه برای آتش‌بس و آغاز مذاکرات سیاسی در این کشور قدردانی شده است.

عبدالفتاح السیسی گفته بود که ارتش مصر آماده است تا در خارج از مرزهای این کشورها هم ماموریت‌های ضروری را عملیاتی کند.

در پبام السیسی آمده است: «ارتش مصر یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در منطقه است، ارتش مصر از کشور حفاظت می‌کند و دست به تهدید سایرین نمی‌زند، این استراتژی و اعتقاد ما است و تغییری نمی‌کند. ارتش مصر آماده اجرای هرگونه ماموریتی است، فرقی نمی‌کند که این ماموریت در داخل مرز‌های ما باشد و چه در خارج از آن.»

اظهارات السیسی در حالی بیان می‌شود که پیش از این مصر دخالت‌های سایر کشورها در امور داخلی لیبی را محکوم کرده بود و از همه طرف‌ها خواسته بود تا به شعله‌ور شدن درگیری‌ها در لیبی دامن نزنند، اکنون اما در تغییر موضعی آشکار اعلام کرده که حاضر است در صورت لزوم ارتش خود را وارد خاک لیبی کند.

کشورهای مرتجع عربی طی ماه‌های اخیر ثابت کردند که تمایلی به حمایت از دولت قانونی در لیبی ندارند و در عوض با روش‌های مختلفی همچون ارسال تجهیزات، حمایت مالی و ارسال جنگ‌جویان تکفیری حمایت‌های خود را متوجه ارتش تحت امر خلیفه حفتر می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار