السیسی از امکان ورود نیروهای ارتش مصر به لیبی خبر داد

رئیس جمهور مصر گفت: اگر لیبیایی‌ها بخواهند نیروهای مصر وارد خاک لیبی می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر گفت: هر نوع دخالت مستقیم نیرو‌های ما در لیبی با هدف حمایت از مرز‌های غربی مصر انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: هر کسی که تصور می‌کند ما عقب نشسته ایم، اشتباه می‌کند. اگر لیبیایی‌ها بخواهند، نیرو‌های مصر وارد خاک لیبی خواهند شد. هر نوع ورود نیرو‌های ما به لیبی زیر پرچم قبایل این کشور خواهد بود. سرت و الجفره برای مصر، خط قرمز است.


بیشتر بخوانید:درخواست سازمان دیده بان حقوق بشر برای تحقیق درباره جنایات حفتر در لیبی


این در حالی است که وبگاه العربی‌الجدید به نقل از برخی منابع خاص اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر یک پایگاه نظامی دریایی با نام جرجوب را در سواحل دریای مدیترانه در شهر مرسی مطروح واقع در نزدیکی مرز لیبی افتتاح کرد.

العربی‌الجدید گزارش داد که طی چند روز گذشته تجهیزات نظامی و تحرکاتی برای آماده‌سازی پایگاه جدید مشاهده شده است.

افتتاح این پایگاه جدید همچنین با حضور محمد زکی وزیر دفاع مصر، محمد فرید حجازی، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر و شماری از فرماندهان اصلی نیرو‌های مسلح مصر همراه بود.

لیبی از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ به دو قسمت تقسیم شده و دولت وفاق ملی در طرابلس، پایتخت، مستقر شده و بخش‌های شرقی این کشور تحت کنترل نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار