فعالیت کشتی کانتینربر در مسیر بوشهر- کویت آغاز شد

فعالیت خط کشتیرانی کانتینری در مسیر بوشهر- خرمشهر- کویت با اولویت صادرات میوه و تره‌بار آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: فعالیت خط کشتیرانی کانتینری در مسیر بوشهر- خرمشهر- کویت، نوید بخش آینده ‏ای روشن فراروی تجارت این استان با کشور کویت است.

خورشید گزدرازی افزود: کشتی کانتینربر کنونی فعال در این مسیر ظرفیت بارگیری ۱۵۰ کانتینر دارد که از این شمار ۱۲۵ کانتیتر خشک و بقیه یخچالی است.

او ادامه داد: این کشتی با جا به جایی کانتینر‌های یخچالی زمینه صادرات میوه و تره‏‌بار تولیدی استان به کشور کویت را فراهم کرده‌است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر میوه و تره بار و موادمعدنی اولویت اصلی در صادرات استان بوشهر به کشور کویت دانست و بیان کرد: در صورت نیاز امکان فعالیت کشتی با ظرفیت بیشتر در این مسیر وجود دارد.

گزدرازی افزود: با فعال شدن کشتی کانتینر بر در مسیر بوشهر - کویت اکنون این خط در مسیر بوشهر به قطر نیز مدنظر قرار گرفته‌است.

او ادامه داد: در صورت فعال شدن کشتی در مسیر بوشهر و کشور‌های حوزه شرق آسیا این مهم به صادرات محصولات آبزی استان بوشهر نیز کمک شایانی می‏‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: استان بوشهر اکنون ظرفیت تولید ۲۹ هزارتن میگوی پرورشی دارد که رونق بازار فروش آن در گرو دسترسی آسان به بازار‌های هدف است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.