ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح‌طلبان نه روحیه انقلابی دارند و نه جهادی

فعال اصولگرا گفت: در جریان اصلاحات روحیه انقلابی و جهادی وجود ندارد و به آرمان‌های انقلاب و گام دوم هم اعتقاد چندانی ندارند.

اصلاح‌طلبان نه روحیه انقلابی دارند و نه جهادیحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمال پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: قطعا عملکرد اصولگرا‌ها در مجلس نقش بسیار موثری در افزایش سرمایه اجتماعی نظام و افزایش مشارکت مردم در انتخابات آینده خواهد داشت.

او ادامه داد: اما اینکه در صورت عدم موفقیت اصولگراها در مجلس مردم رغبتی به سمت اصلاح‌طلبان داشته باشند توجیهی ندارد، زیرا عملکرد ۳۰ ساله اصلاح‌طلبان در حوزه قدرت و مسئولیت‌های اجرایی نشان داده که جز ضرر برای کشور و عقب ماندن از اهداف و آرمان‌های انقلاب هیچ نتیجه‌ای دیگری در بر نداشته است؛ بنابراین طبیعتا مردم اقبالی به اصلاح‌طلبان نخواهند داشت و چه مشارکتشان زیاد باشد و چه کم، تفاوتی در این زمینه وجود ندارد.

ترقی افزود: این تصور که اصولگرا‌ها فقط در شرایطی پیروز می‌شوند که میزان مشارکت مردم کم باشد هم تصور باطلی است؛ زیرا برای توجیه ضعف‌ها، ناکارآمدی‌ها و ناکامی‌ها در بخش اجرایی این را مطرح می‌کنند؛ لذا من فکر می‌کنم که اولا عملکرد مردم موجب افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد، ولی طبیعتا رئیس جمهور آینده رئیس جمهوری انقلابی، جوان و دارای روحیه انقلابی خواهد بود تا بتواند ناتوانی‌های قبلی را کُند و شتاب تازه‌ای به حرکت انقلاب اسلامی در جهت عملی شدن گام دوم بدهد؛ لذا این نوع ویژگی‌ها اصولا در اصلاح‌طلبان وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: خنده‌دارترین وعده‌های نامزد‌های انتخاباتی قبل از انتخابات


فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: در جریان اصلاحات نه روحیه انقلابی و نه روحیه جهادی وجود دارد و به آرمان‌های انقلاب و گام دوم هم اعتقاد چندانی ندارند؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشند که مردم شخصی را از بین آن‌ها در انتخابات برای مسئولیت‌های اجرایی آینده انتخاب کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اسامی که اخیرا درباره حضور کاندیدای احتمالی بیان می‌شود،گفت: این اسامی صرفا ظن و گمان است و هیچ بحثی درباره اینکه چه کسی مسئولیت را خواهد پذیرفت در بین اصولگرایان مطرح نشده که این حدسیات را بشود محتمل دانست؛ اینها صرفا حرف‌هایی است که مطرح شده، اما نباید روی این حدسیات تمرکز کرد تا زمان آن برسد.

او گفت: مهم این است که فردی باید با این ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند به ریاست برسد، یعنی جوانی که بتواند یک دولت جوانِ انقلابی را   پایه گزاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار