وظیقه قوه قضاییه اقامه عدل و داد است

در اولین روز از هفته قوه قضائیه مسئولین قضایی قوچان با امام جمعه قوچان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل آذری  رئیس داد گستری قوچان  وظیفه اصلی قوه قضائیه را از دید مقام معظم رهبری اقامه عدل و قسط دانست و گفت: این موضوع از اصلی‌ترین امور زندگی مردم و نیز کار انبیاء الهی بوده است.

او  کرامت انسانی و حفظ حقوق افراد را از ملزومات دادگاه و دادسرا دانست و افزود: کاهش جمعیت کیفری در دستورات این نهاد می‌باشد.

رئیس دادگستری قوچان با حمایت از عملکرد شورا‌های حل اختلاف  قوچان ادامه داد: با توجه به میزان پرونده‌های وارده و مختومه شورا توانسته بخشی از مشکلات مردم را حل و فصل نماید و در مجموع عملکرد شورای شهرستان را مثبت ارزیابی کرد.
 

دستگاه قضا، زمینه ساز عدالت

حجت الاسلام دستجردی امام جمعه قوچان  گفت: وجود دستگاه قضا و عدالت آن در صدور احکام قضایی زمینه ساز ایجاد جامعه سالم است.

او  با اشاره به اینکه تاریخ اسلام افرادی نظیر شهید بهشتی را کمتر به خود دیده است، افزود: شهید بهشتی با نیت پاک خود، سختی‌های زیادی را برای انقلاب متحمل شد.
امام جمعه قوچان  ادامه داد: افرادی که به عنوان قاضی انتخاب می‌شوند باید از با فضیلت‌ترین اشخاص جامعه باشند.

دستجردی  داشتن سعه صدر و علم کافی برای قضاوت را از دیگر ویژگی‌های قاضی بر شمرد و بیان کرد: قاضی نباید در پرونده‌های محوله به تنگنا بیفتد.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.