بنگاه‌های معاملاتی به تحصیل کرده‌های حقوقی واگذار شود

رئیس دادگستری خوشاب گفت: چرا نباید بنگاه‌های معاملاتی فقط به تحصیل کرده‌های حقوقی واگذار شود تا ورودی پرونده‌های قضایی هم کمتر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  جعفر طیار صابری رئیس دادگستری خوشاب در جلسه شورای اداری خوشاب که با حضور دو نماینده مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان برگزار شد، گفت: چرا ما نمی‌توانیم دفاتر معاملاتی را واگذار کنیم به تحصیل کرده‌های حقوق که در کشور کم هم نداریم و اگر این اتفاق بیافتد اشتغالزایی خوبی هم خواهد شد.

او افزود: ورودی پرونده‌های ما بسیار بالاست، پرونده‌های حقوقی بیشترین ورودی را دارند و ریشه پرونده‌های کیفری هم اغلب حقوقی است.

رئیس دادگستری خوشاب ادامه داد: بررسی شود چرا این پرونده‌ها در موضوع تنظیم اسناد رسمی در مورد وسایل نقلیه مطرح است، نقش بنگاه‌های معاملاتی مجاز و افزایش این پرونده‌ها چگونه است.

صابری بیان کرد: چرا باید یک تحصیلکرده حقوق راننده تاکسی باشد و افراد معلوم الحالی بنگاه‌های معاملات ایجاد کنند و هزاران پرونده برای مردم و مراجع قضایی ایجاد کنند.

او تصریح کرد: من معتقدم همانطور که داروخانه را به افراد تحصیل کرده رشته داروسازی واگذار می‌کنیم، می‌توانیم بنگاه‌های معاملات را هم به تحصیل کرده‌های حقوق در چارچوب قانون واگذار کنیم.

رئیس دادگستری خوشاب تاکید کرد: چیزی شبیه به دفاتر اسناد رسمی که با نظارت‌های دقیق و قوانینی مشخص به واجدین شرایط حقوقی واگذار می‌شوند، تا مشکلات مردم را کم کنند.

صابری اظهار کرد: در پیشگیری از وقوع جرم اگر همکاری دولت و قوه مجریه نباشد دستگاه قضایی به تنهایی قادر نیست کاری انجام دهد، با تمام تلاش‌هایی که ما در قوه قضایی انجام می‌دهیم اگر نگاه‌ها به پیشگیری تغییر نکند امکان ندارد از ورودی پرونده‌ها کاسته شود.

او افزود: به جرات می‌توان گفت در کنار پروژه‌های دولتی و خصوصی هیچ بسته اجتماعی از جمله پیشگیری وقوع جرم را نداریم، باید با تصویب قانون همه مردم ملزم باشند.

رئیس دادگستری خوشاب ادامه داد: جاده‌سازی در روستا‌ها انجام می‌شود تولید پرونده داریم، گازکشی، یارانه، حتی توضیح گوشت داریم تولید پرونده می‌شود، هدف مسئول خیر است، ولی چون بسته پیشگیری نداریم در صف گوشت درگیری می‌شود و پلیس انتظامی وارد عمل می‌شود.

صابری بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ردیف بودجه اهداف پیشگیری از جرم باید تعریف شود، این همه پول هزینه عمران و آبادانی می‌کنند و انصافا هم زحمت می‌کشند، ولی سوال اینجاست که چقدر ما هزینه پیشگیری کرده‌ایم.

او تصریح کرد: آیا همیشه باید تا جرم دیده می‌شود فکر پلیس و دستگاه‌های قضایی باشیم، جلو کلانتری‌ها و دادگاه‌ها این همه جمعیت وجود دارد، آیا این مشکل کشور و مردمی که خادم آن‌ها هستیم نیست.

رئیس دادگستری خوشاب در خصوص حذف معاونت پرورشی در سال ۷۶ از سیستم آموزش و پرورش تاکید کرد: با حذف این معاونت مهم به عقیده من در مدارس فقط بحث آموزش انجام می‌شود.

صابری اظهار کرد: ضربه بزرگی به قسمت تربیتی فرزندان ما خورده است، مباحث اعتقادی ما را این معاونت می‌توانست تقویت کند و کمک بزرگی در تربیت فرزندان باشد.

او افزود: اگر ما هزاران شغل ایجاد کنیم، افتخار نیست، ما باید انسان تربیت کنیم اگر ۱۰ نفر انسان تربیت کنیم این ۱۰ نفر میلیون‌ها شغل ایجاد خواهند کرد.

رئیس دادگستری خوشاب ادامه داد: درخواستی که از نمایندگان مجلس داریم پیگیری احیای معاونت پرورشی در آموزش و پرورش است که نتیجه نبود آن می‌شود ناعدالتی‌هایی که به وضوح در تصمیمات برخی مدیران و مسئولان می‌بینیم.

صابری بیان کرد: می‌شود کشیدن یک بلوار در یک روستایی مانند خیرآباد که فایده‌ای ندارد در حالیکه کمربندی شهر مشکان روشنایی ندارد، یا ورودی و خروجی دو محور دو استان در سه راه کاشک خوشاب که روشنایی ندارد.

انتهای خبر//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.