نتایج طرح پیمایش ملی کرونا/ مردم هنوز شدت خطر کرونا را درک نکردند

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نتایج پیمایش ملی کووید ۱۹، کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌های گروهی از جامعه نسبت به توصیه‌ها و هشدار‌های کرونایی را نگران‌کننده دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدکاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس نتایج این پیمایش و پایش ،در خرداد ماه با عنایت به اینکه آگاهی مردم ، نسبت به علائم و نحوه انتقال بیماری کووید ۱۹ بسیار بالاست، اما با این وجود خطر و شدت خطر درک شده مردم نسبت به ابتلای به این بیماری با توجه به شناخت موجود از آن پایین است .
 
او افزود: میزان این نگرانی با توجه به کاهش قابل توجه همکاری‌های مردم با خادمان حوزه سلامت در موضوع مبارزه با کرونا و افزایش آمار مبتلایان بیش از پیش شدت یافته است.
 
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ادامه داد: علاوه بر آگاهی از اقدامات پیشگیرانه، مردم عملکرد خوبی هم از نظر اقدامات مؤثر در پیشگیری از کرونا داشتند به این ترتیب که در مورد هریک از اقدامات پیشگیرانه افراد با درصد‌های مشخص شده اظهار داشتند که اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند.
 
 
فرهمند بیان کرد:از مردم می‌خواهیم با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده با متولیان سلامت همکاری کنند تا ضمن برخورداری خود و عزیزانشان از سلامت، به شکست کرونا در کشور کمک شود.
 
انتهای پیام//ف.غ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.