مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی:

اقدامات زیست محیطی شهرداری در ساماندهی کشف رود در کشور منحصر به فرد است

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: اقدامات شهرداری مشهد در حوزه ساماندهی کشف رود یک گام بسیار ارزنده و مهم درحوزه حفاظت از آلوده شدن رودخانه‌ها در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت شهری مشهد در حوزه ساماندهی کشف رود، گفت: با توجه به تاکید استاندار در خصوص ساماندهی کشف رود، مدیریت شهری مشهد از این موضوع استقبال کرده و بر این اساس تفاهم نامه‌ای بین هفت دستگاه ذی ربط دولتی به همراه شهرداری مشهد برای ساماندهی این رود تاریخی به امضا رسید.
 
او با بیان این که در این تفاهم نامه وظایفی برای دستگاه‌های مختلف تعریف شده است، افزود: شهرداری مشهد، به عنوان فرمانده پروژه ساماندهی کشف رود به موضوع ورود پیدا کرده است و علیرغم وجود مشکلات زیاد در این حوزه با خرد جمعی اقدامات بسیار خوبی را در این خصوص آغازکرده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری مشهد در حوزه ساماندهی کشف رود ایجاد رود پارک در ۱۰۰ هکتار از اراضی این محدوده است که به منظور شهرداری کار را در ۸۱ هکتار از این اراضی که به آن‌ها تحویل داده شده است، آغاز کرده است.
 
همتی بیان کرد: در کنار توسعه فضای سبز در محدوده کشف رود، بحث توسعه فناوری و احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب با توجه به تولید روزانه حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب فاضلاب از اهمیت بسیار زیادی برای حفظ محیط زیست و همچنین تامین منابع آبی برای آبیاری فضای سبز برخوردار است.
 
او با بیان این که ظرفیت تصفیه خانه‌های موجود برای تصفیه این حجم از فاضلاب کافی نیست، تصریح کرد: بر همین اساس بخشی از این فاضلاب از جمله فاضلاب تانکری در کشف رود تخلیه می‌شد، برای رفع این مشکل شهرداری مشهد به موضوع ورود پیدا کرده و طرح احداث تصفیه خانه سمپتاژ در دستورکار قرار گرفت.
 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: با پیگیری‌های مدیریت شهری مشهد ما درآیند‌های نزدیک شاهد احداث بزرگترین تصفیه خانه سمپتاژ کشور در محدوده کشف رود خواهیم بود که این امر باعث جلوگیری از تخلیه فاضلاب‌های تانکری به کشف رود وکمک به حفظ محیط زیست و بهداشت شهر خواهد بود.
 
همتی بیان کرد: برای احداث این تصفیه خانه اعتبارات خوبی از سوی شورای شهر و شهرداری مشهد اختصاص داده شده است.
 
او با تاکید براین که اجرای فاز دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر یکی دیگر از موضوعات اساسی زیست محیطی کشف رود است، افزود: در این حوزه نیز مدیریت شهری ورود پیدا کرده و با همکاری با شهرک صنعتی به زودی شاهد احداث و بهره برداری از این تصفیه خانه خواهیم بود.
 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به این که حفاظت از محیط زیست استان آماده هرگونه همکاری و حمایت از اقدامات شهرداری در حوزه ساماندهی کشف رود است، ادامه داد: ما نیز مطالعاتی را در حوزه حقآبه و مدیریت زیست محیطی کشف رود در دست اقدام داریم که حداکثر تا پایان تابستان این مطالعات را در اختیار شهرداری مشهد قرارخواهیم داد.
 
همتی بیان کرد: درمجموع ورود شهرداری مشهد به ساماندهی کشف رود و مباحث زیست محیطی که هم مشکل مردم را حل می‌کند و هم تهدیدی زیست محیطی را تبدیل به یک فرصت خواهد کرد در کشور منحصر به فرد بوده و قابل تقدیر است.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۱۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید لطفا بفرمایید تکلیف کشاورزان وتولیدات کشاورزی کشف رود چه می‌شود باتشکر