مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران :

ساخت واحد‌های مسکن تهرانسر سه‌شیفته انجام می‌شود

محبت خواه گفت: ۹۰۰ واحد مسکن مهر تهرانسر به صورت شبانه روزی در حال ساخت است و ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکن دیگر هم به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و انجمن انبوه سازان و نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه امسال با توجه به نامگذاری سال جهش تولید سعی کردیم میزان تولید و عرضه مسکن را در کشور افزایش دهیم گفت: جلسات  متعددی در حوزه تولید مسکن برگزار شده است و به زودی شاهد رونق در این بازار خواهیم بود.

او با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی در واحد‌های مسکن مهر استان تهران به ۹۷ درصد رسیده است گفت: تنها ۳۰۶ واحد مسکن مهر در استان تهران باقی مانده که بخش عمده‌ای از آن‌ها دارای مشکلات قضایی و حقوقی هستند و تکمیل آن‌ها خارج از اراده اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران اشاره کرد و گفت: سهمیه طرح اقدام ملی در استان تهران ۷۳ هزار واحد در نظر گرفته شده است که ۶۶ هزار نفر از این تعداد در مرحله اول و دوم این طرح ثبت نام و مشارکت کرده اند و از این تعداد ۲۰ هزار نفر در استان تهران و ۴۶ هزار نفر هم مربوط به شهر‌های جدید استان تهران است.

محبت خواه بیان کرد: با همکاری سایر دستگاه‌ها سعی خواهیم کرد طرح اقدام ملی را به اتمام برسانیم و خوشبختانه در این بخش نظام مهندسی انبوه سازان و شهرداری پای کار هستند و به نفع مردم و اقشار آسیب پذیر همکاری‌های لازم را انجام می‌هند.

او بیان کرد: ما با همکاری افراد حقیقی و حقوقی سعی کرده ایم این واحد‌ها را به اتمام برسانیم و تا کنون دو بار آگهی دعوت برای همکاری انبوه سازان و سازندگان ارسال کرده ایم و از آن‌ها درخواست داشته ایم که اگر واحد نیمه ساخته و یا پروژه‌های نیمه تمام دارند در طرح اقدام ملی مسکن عرضه کنند و ما آماده هستیم تا واحد‌های آن‌ها را از طریق تهاتر و یا سایر طرح‌ها به فروش برسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: رعایت استاندارد‌ها در پروژه‌های مسکنی بسیار لازم و ضروری است و ما سعی کرده ایم تا کنون در تمامی پروژه‌های مسکنی صنعتی سازی را به مرحله عملیاتی برسانیم.

محبت خواه اظهار کرد: در تمامی شهر‌های استان تهران از جمله ۱۴ شهر زمین‌ها آماده شده و انبوه سازان می‌توانند از این اراضی برای ساخت و تولید مسکن استفاده کنند.

او یاد آور شد: در تمامی شهر‌ها این اراضی از طریق قانونی تحویل داده می‌شود و قیمت این اراضی طبق مصوبه شورای عالی مسکن در مقایسه با سایر اراضی‌ها بسیار کمتر است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به پروژه تهرانسر هم اشاره کرد و گفت: در این طرح ۹۰۰ واحد از طریق مشارکت در نظر گرفته شده و ساخت این واحد‌ها سه شیفته و به صورت شبانه روزی در حال اجرا است و ۱۱۰۰ واحد هم به زودی از طریق فراخوان عرضه می‌شود.

او یاد آور شد: سعی شده کسانی که زمین داشته اند به زودی با ارائه آگهی‌هایی اراضی خود را عرضه کنند و در این زمینه هم تخفیفاتی را از سازمان نظام مهندسی دریافت می کنیم و خوشبختانه تا کنون همکاری این بخش هم بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار