حرکت از شرایط زرد کرونایی به وضعیت قرمز/ چرا مردم هشدارها را جدی نمی گیرند؟

اوضاع کرونا در برخی شهرستان‌های خراسان رضوی نگران کننده شده و برخی شهرستان‌ها از وضعیت زرد به سمت وضعیت قرمز در حال حرکت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در چند روز گذشته شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله گناباد هستیم و از سویی مردم نیز با برداشته شدن محدودیت‌ها، رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را نمی‌کنند.
 
اوضاع کرونا در برخی شهرستان‌های خراسان رضوی نگران کننده شده و برخی شهرستان‌ها از وضعیت زرد به سمت وضعیت قرمز در حال حرکت هستند.
 
حرکت از شرایط زرد کرونایی به وضعیت قرمز

برای کسب آخرین وضعیت کرونا در گناباد به سراغ فرماندار این شهر و رئیس ستاد پیشگیری از کرونای گناباد رفتیم.
 

تردد ناقلان بدون علائم کرونا در گناباد

حامد قربانی فرماندار گناباد در این خصوص گفت: براساس آخرین آمار اعلامی تعداد ۱۷ بیمار بستری و از ابتدای کرونا ۱۴ مورد فوتی داشته‌ایم.

او افزود: یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان در گناباد تقویت غربالگری افراد در شهرستان است و متاسفانه بیماری به شکلی شده که افراد بیمار علائمی ندارند و یا به صورت ناقل در شهر تردد دارند.

فرماندار گناباد ادامه داد: در حال حال حاضر در وضعیت زرد قرار داریم، ولی اگر روند به این شکل باشد به وضعیت قرمز تغییر خواهیم یافت و برخی محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.
 

اصناف پرخطر گناباد با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند


قربانی بیان کرد: با توجه به روند افزایش مبتلایان در اقدامات اخیر خود بجای برخورد سلبی به سمت اقدامات سخت‌گیرانه پیش رفته‌ایم و در همین راستا تیم‌های بازرسی بهداشت و صنعت و معدن بازدید‌هایی را از صنوف با رویکرد سخت‌گیرانه اعمال خواهند کرد.

او تصریح کرد: از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان صنوف پر خطر شناسایی شده و ابلاغ کرده‌ایم تا اطلاع ثانوی با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند و تالار‌های شهرستان نیز در حال حاضر بسته خواهند بود.
 

برگزاری عروسی در منازل و روستاهای گناباد

فرماندار گناباد در زمینه عروسی‌ها که بیشتر در روستا‌ها و منازل برگزار می‌شود، تاکید کرد: با توجه به این که شاهد برگزاری عروسی‌ها در منازل هستیم و پروتکل‌های بهداشتی نیز به خوبی اجرا نمی‌شود از این پس باید دهیاران و خانه‌های بهداشت نظارت بر برگزاری عروسی‌ها در منازل داشته باشند و نیروی انتظامی نیز از متولیان تعهد رعایت موارد بهداشتی را اخذ خواهد کرد.
 
برگزاری عروسی در شرایط کرونایی

قربانی درباره دیگر محدودیت‌های اعمال شده در گناباد با توجه به شرایط، اظهار کرد: نظارت بر نانوایی‌ها را افزایش داده‌ایم و فعالیت جمعه بازار گناباد را محدود کرده‌ایم و در پارک‌ها و بوستان‌ها نیز تیم‌های ارشادی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

او افزود: مدیران ادارات باید نظارت کافی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در محیط اداره داشته باشند؛ مراجعه به ادارات بدون ماسک ممنوع است و در همین زمینه برای کمک به این مهم اداره صمت موظف شده در سطح بازار ماسک‌های ارزان‌قیمت توزیع کند.

فرماندار گناباد با اشاره به این که از ابتدای کرونا تاکنون ۲۰ درصد مبتلایان متعلق به دیگر شهرستان‌های همجوار بوده، ادامه داد: محلات پرخطر را شناسایی کرده‌ایم و ضدعفونی آن را در دستور کار داریم.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.