طاهری در صحن علنی مجلس:

انتصاب استانداران غیربومی آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند/ مجلس اجازه افزایش قیمت کالاهای استراتژیک را نمی‌دهد

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: غیربومی بودن استانداران به عنوان فرماندهان اصلی استان‌ها، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

انتصاب استانداران غیربومی آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند/ مجلس اجازه افزایش قیمت کالاهای استراتژیک را نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان در جلسه علنی امروز پارلمان در پاسخ به اظهارات وزیر کشور از وضعیت داخلی کشور گفت: ما در تغییرات دولت‌ها بیشترین تغییر و غیرکارشناسی‌ترین تغییرات را در مجموعه وزارت کشور داریم. یعنی مجموعه استانداران، معاونان اغلب غیرتخصصی است. در مجموعه وزارت کشور متاسفانه به شدت انتصابات غیرتخصصی است و این غیرتخصصی بودن باعث شده است که آسیب‌های بسیاری ایجاد شود.

او گفت: استانداران مدیران ارشد هر استانی هستند و فرمانده اصلی این استان‌ها هستند که عموماً غیربومی بوده و این غیربومی بودن استانداران، آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند.

طاهری گفت: عدم توسعه یکنواخت در استان‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند. مقام معظم رهبری هم در این موضوع از مجلس خواسته بودند که عدالت اقتصادی را رعایت کنند. در مورد استان‌ها این موضوع به شدت صادق است، یعنی اعتبارات با تمام کمیت‌ها به طور یکنواخت در استان‌ها تقسیم نشده است. در برخی از مناطق پیشرفت‌های خوبی داشته اند، اما قسمت‌ها زیادی محروم مانده اند، یعنی عدالت در استان‌ها به درستی توزیع نشده است.

طاهری تأکید کرد: قاچاق به شدت در مورد کالا‌هایی که به آنها یارانه تعلق می‌گیرد، ایجاد می‌شود. به طور مثال می‌توان به دارو اشاره کرد، ظرفیت تولید دارو وقتی ۳۰ درصد اضافه شده است، ولی مصرف آن افزایش پیدا نکرده است، باید دید که این مازاد به کجا می‌رود و اقلام دیگری که به آنها یارانه داده می‌شود، به شدت نیاز به بازنگری دارد.

او ادامه داد: مجلس دیگر اجازه نخواهد داد که در مورد کالا‌های استراتژیک و اساسی افزایش قیمتی داشته باشیم و افزایش قیمت بدون اجازه مجلس ایجاد نمی‌شود، چرا که زمزمه‌هایی در مورد قیمت گازوئیل هم وجود دارد. حتما باید مجلس در جریان امور قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.