اجرای ۵۸۵۰ طرح خوداشتغالی برای مددجویان کمیته امداد لرستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان لرستان گفت: بر اساس موافقت‌نامه بودجه تا پایان سال جاری ۵ هزار و ۸۵۰ طرح اشتغال برای مددجویان ایجاد می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،گفت: بر اساس موافقت‌نامه بودجه تا پایان سال جاری ۵ هزار و ۸۵۰ طرح اشتغال برای مددجویان ایجاد می‌شود.
امین اله کردعلیوند معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان از اجرای ۵ هزار و ۸۵۰ طرح خوداشتغالی توسط این نهاد خبر داد و افزود: هزینه اجرای این طرح‌ها بالغ‌بر یک‌صد و ۹۰ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات اشتغال کمیته امداد و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی تأمین‌شده است.
او  به نحوه‌ی ارائه تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوار‌های تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با اعلام اینکه سیاست اشتغال این نهاد حمایت از مشاغل خرد و زودبازده است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۵ طرح بااعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درزمینه کشاورزی، صنایع‌دستی، خدماتی، دام‌پروری اجراشده است.
او  بابیان اینکه اجرای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفاً درزمینهٔ کسب‌وکار برای افراد آموزش‌دیده اجرا می‌شود افزود: حمایت‌های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد به آموزش مهارت فنی و حرف‌هایی به‌عنوان اولین گام ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام حرف و مشاغل در مؤسسات ذیصلاح جهت ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به‌صورت فردی و گروهی با هماهنگی این نهاد به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.
کردعلیوند افزود: درسال گذشته ۵۱۸۲ طرح اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۳۹ میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار