رئیس هیئت فوتبال کرمان تأکید کرد؛

لزوم ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: توسعه فوتبال استان کرمان نیازمند ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در نخستین نشست هم اندیشی خود با رؤسای کمیته‌های آموزش، مالی، فوتسال، انضباطی و جوانان و استعدادیابی طی سال ۹۹ که در محل هتل جهانگردی کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه وارد سال سوم ریاستش در هیئت فوتبال استان کرمان شده ایم، گفت: آنچه که طی این دو سال تجربه، امتحان و خطا کرده ایم، دیگر در سال سوم و چهارم باید به سمت اجرای برنامه‌ها برویم.

لزوم ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال

او افزود: اگر می‌خواستیم برنامه هایمان را طی سال اول پیاده کنیم، به دلیل بستر نامناسب انجامش امکان پذیر نبود، به همین خاطر گام به گام برنامه‌ها را جلو بردیم.

قرایی تصریح کرد: اکنون که وارد سال سوم شده ایم، همدلی، وفاق و دوستی در رأس هرم که هیئت فوتبال است، خیلی بیشتر شده و این امر به هیئت‌های شهرستان‌ها نیز تسری پیدا کرده است.

لزوم ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال

او از همه‌ی کسانی که در این مدت در کنار هیئت فوتبال استان کرمان بودند، قدردانی کرد و بیان داشت: رفته رفته به جای روزمرگی داریم برنامه محور می‌شویم و شرایط بسیار خوب است.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: در سال اول، گل گهر به همت باشگاه گل گهر لیگ برتری شد، در سال دوم نیز قطعاً مس رفسنجان لیگ برتری خواهد شد و امیدواریم مس کرمان نیز در کنار مس رفسنجان صعود کند و بدین ترتیب ما قطب جدید فوتبال کشور همانند بانوان در بخش آقایان نیز باشیم.

لزوم ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال

قرایی با اعلام اینکه قرعه کشی لیگ یک فوتسال طی سال گذشه یک شخصیت به استان کرمان داد، افزود: اکنون می‌بینم در لیگ یک فوتسال نیز سرآمد هستیم و امیدواریم در فوتسال نیز لیگ برتری شویم.

او ابراز امیدواری کرد: پازل موفقیت فوتبال و فوتسال استان به مدد الهی، لطف خدا و همکاری همه به ویژه باشگاه‌هایی که در سطح استان تیم داری می‌کنند، تکمیل شود.

لزوم ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال

قرایی تصریح کرد: این موفقیت‌ها به دست نمی‌آید، مگر اینکه یک تیم قوی و همدل در کنار هم در رأس کار باشند.

نشست هم اندیشی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان به شیوع کرونا در استان، کشور و جهان اشاره کرد و با بیان اینکه ما از فرصت کرونا نهایت استفاده را کردیم، گفت: اگر چه کرونا به خیلی از کار‌های ما ضربه زد، ولی فرصت بسیار خوبی را برای ما به وجود آورد تا فکر کنیم کجای کار هستیم و می‌خواهیم کجا برویم.

قرایی با تأکید بر اینکه تصمیم داریم طبق برنامه جلو برویم، به سه اولویت اصلی که امسال پیش روی هیئت فوتبال استان کرمان است، اشاره کرد و افزود: اعتقاد دارم، توسعه فوتبال استان کرمان نیازمند ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال است.

نشست هم اندیشی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان

او ارکان اصلی پیشرفت و توسعه فوتبال را شامل ورزشگاه‌ها، باشگاه‌ها و هیئت‌ها (عوامل اجرایی) برشمرد و تصریح کرد: الزامات نظام باشگاهی و ساختاری هیئت نخستین اولویتمان طی سال جاری است.

قرایی بیان داشت: اگر سه باشگاه خوب با ساختار مناسب داشته باشیم، بهتر از ۵۰ باشگاه دارای ساختار نامناسب است.

نشست هم اندیشی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان راه اندازی لیگ مناطق را ازدیگر اولویت‌های هیئت فوتبال استان کرمان اعلام کرد و گفت: استارتش را به عنوان خاستگاه اصلی کشف استعداد‌های فوتبال در مناطق محروم می‌زنیم چرا که ممکن است خیلی‌ها به واسطه‌ی مسافت طولانی با مرکز استان و وضعیت اقتصادی نا مناسب نتوانند در لیگ‌های استان حضور یابند، پس تنها راه کشف استعداد‌های مناطق محروم، همین احیای مسابقات لیگ مناطق است.

او از پرداخت هزینه‌های عوامل برگزاری لیگ مناطق خبر داد و افزود: استان به شدت نیازمند فوران و جوشش کشف استعداد در مناطق محروم است.

نشست هم اندیشی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان

قرایی تصریح کرد: اگر آماری از تعداد بازیکنان بومی تیم‌های مس کرمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان بگیریم، می‌بینیم، تعداد محدود این بازیکنان زنگ خطری برای استان کرمان در سال‌های آینده با این همه منابعی که داریم است.

او بیان داشت: حیف است، ما در این زمنیه غافل شویم، بلکه باید کمک کنیم، استعداد‌های بسیار خوبی که در جنوب و شرق داریم، را کشف کنیم.

لزوم ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: اگر یک برنامه‌ی خوب در فوتبال و فوتسال داشته باشیم، با برنامه ریزی و برگزاری مسابقات بیشتر می‌توانیم استعداد‌های بیشتری را در این دو رشته کشف کنیم که این بحث در بخش بانوان نیز صدق می‌کند.

قرایی بحث آموزش را اولویت سوم این هیئت طی سال جاری عنوان کرد و افزود: آموزش به عنوان یکی از رکن‌های اساسی پیشرفت و توسعه‌ی فوتبال در همه جاست.

لزوم ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال

او با تأکید بر اینکه باید در بحث آموزش، عدالت محوری را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم، ابراز امیدواری کرد: شروع کلاس‌های آموزشی هیئت با دوره‌ی مربیگری A آسیا همراه باشد.

قرایی تصریح کرد: قرار بود، اواخر اسفند برای دوره‌ی مربیگری A آسیا ثبت نام کنیم و اردیبهشت ماه این دوره برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا انجام نشد، ولی به محضی که دستور برگزاری کلاس‌ها داده شود، این کلاس برگزار و بدین ترتیب قدم بسیار بزرگی برای فوتبال استان می‌شود.

نشست هم اندیشی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان پیشنهاد داد: با توجه به این که با دانشگاه لینک شده ایم، انتظار داریم یک کار جمعی و هم افزایی با دانشگاه باشیم.

قرایی افزود: به عنوان مثال، می‌توانیم میزبان یک همایش بین المللی علمی با دانشگاه باشیم که اگر شرایط کرونا در سال ۹۹ اجازه دهد، تصمیم داریم این کار انجام شود، چرا که می‌خواهیم در ورزش کار علمی هم انجام دهیم و این نیازمند یک خرد جمعی و اتحاد است تا بتوانیم در مباحث علمی در کنار سایر مسائل موفق باشیم.

نشست هم اندیشی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان

در این نشست هم‌اندیشی که علاوه بر علی قرایی رئیس، محسن سلاجقه نایب رئیس، علیرضا دادگر دبیر، مرضیه جعفری نایب رئیس بانوان و سید حسین تاج‌الدینی مشاور رئیس هیئت فوتبال استان حضور داشتند، در مورد اقدامات انجام شده‌ی هرکدام از این کمیته‌ها بحث و گفتگو شد.
همچنین در ادامه برنامه هرکدام از کمیته‌ها تبیین شد و اهداف تعیین شده برای هریک مورد ارزیابی قرار گرفت.

لزوم ساختار‌های مناسب در ارکان اصلی فوتبال

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار