برنامه‌های اوقاف خراسان رضوی در دهه کرامت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برنامه‌های اداره کل اوقاف استان به مناسبت دهه کرامت را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امروز در نشست خبری دهه کرامت و چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم، گفت: شعار محوری دهه کرامت امسال همدلی کریمانه و مواسات به رسم اهل‌بیت (ع)» است که برنامه‌هایی برای این دهه پیش‌بینی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

او افزود: البته تلاش شده در بیشتر برنامه‌ها از ظرفیت فضای مجازی استفاده شده و به صورت غیرحضوری برنامه‌ریزی و اجرا شود. این برنامه‌ها همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) از سوم تیرماه آغاز و تا ۱۳ تیر ماه، همزمان با ولات امام رضا (ع)، پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌های عمومی دهه کرامت شامل پخش صلوات خاصه امام رضا (ع)، هر روز ساعت ۸ صبح، در بقاع متبرکه، پخش نماهنگ با محتوای زیارت، استفاده از ظرفیت رادیو زیارت جهت معرفی امام‌زادگان است. البته ۲ برنامه در ساعات ۱۰، ۱۸.۳۰ به صورت مستقیم و زنده در بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

احمدزاده بیان کرد: همچنین راه‌اندازی کاروان شادی در دهه کرامت، به ویژه در روز ولادت امام رضا (ع) با عنوان «شمیم کرامت»، در ۱۴ شهرستان پیش‌بینی شده است. در این ایام ضبط برنامه‌های جشن دهه کرامت با حضور سخنرانان و مداحان در ۴۰ بقعه متبرکه و پخش در فضای مجازی و در صورت امکان از شبکه‌های ملی و استانی، نیز در دستور کار است.

بیشتربخوانید؛ برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت

او تصریح کرد: شب میلاد امام رضا (ع) برنامه نورافشانی را در بقاع متبرکه خواهیم داشت و از کاروان‌های زیر سایه خورشید در بقاع متبرکه میزبانی خواهد شد، این‌ها خدام اعزامی از سوی آستان قدس رضوی هستند که در بقاع متبرکه حضور یافته و پرچم حرم را در بقاع متبرکه حمل می‌کنند. این کاروان در همایش بزرگداشت امام‌زادگان و روز ملی تکریم بزرگداشت آن در جشن زیر سایه خورشید حضور خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه ۲ برنامه در این ایام به صورت ویژه‌تر برگزار خواهد بود، تاکید کرد: یک برنامه توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان در دهه کرامت است. از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در ۴ مرحله بسته‌های حمایتی با عناوین مختلف توزیع شده است. مرحله اول در روز‌های پایانی سال ۹۸ و آغازین سال جدید بود که طی آن ۶۴۷۲ بسته معیشتی مواد غذایی در طرح آرامش بهاری با عنوان «آستان مهربانی» توزیع شد.

احمدزاده اظهار کرد: در مرحله دوم۷هزار و ۳۸۲ بسته در ایام نیمه شعبان با عنوان تبرکات مهدوی توزیع شد. در مرحله سوم در ایام ماه رمضان در قالب این طرح با عنوان «ضیافت همدلی» ۲۱ هزار و ۲۶ بسته تهیه و توزیع و در مرحله چهارم نیز ۴۰۹ هزارو ۵۳۰ پرس غذای گرم در همان ایام توزیع شد. همه این کمک‌ها با همراهی خیرین، منابع وقف و نذورات بقاع متبرکه رقم خورد.

او افزود: در مرحله پنجم این طرح در ایام دهه کرامت با عنوان «بسته‌های کریمانه» قرار است ۵هزار بسته تهیه و از طریق مراکز افق بقاع متبرکه توزیع شود. مجموع ارزش ریالی بسته‌های معیشتی در این ۵ مرحله، ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: موضوع دوم برگزاری مسابقه مجازی با عنوان مسابقه «مادرانه» است. با توجه به مسائل مربوط به حوزه جمعیت و فرزندآوری، این مسابقه با هدف افزایش توجه مردم به موضوع فرزندآوری، ترویج فرزندآوری و اهمیت آن طراحی و اجرا می‌شود. محتوا و سوالات این مسابقه به صورت فایل صوتی و تصویری توسط یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان از کتاب «مادرانه» که خود ایشان مولف هستند، منتشر می‌شود.

احمدزاده بیان کرد: این مسابقه در فضای مجازی و کانال‌های مرتبط با بقاع متبرکه و اوقاف با مشارکت بقعه متبرکه امام‌زاده حمزه ابن موسی الکاظم (ع) کاشمر برگزار می‌شود. پاسخ‌ها به صورت روزانه از طریق سامانه پیامکی دریافت و قرعه‌کشی انجام می‌شود و به برندگان هدایایی در قالب وجه نقد پرداخت می‌شود. در پایان دهه کرامت ۵ خانواده که بیشترین فرزند را دارد و در این مسابقات شرکت کرده نیز کمک هزینه سفر به مشهد را دریافت می‌کند.

او تصریح کرد: مراسم‌های استانی هم به مناسبت روز بزرگداشت امام‌زادگان در پنجم ذی‌القعده، شنبه ۷ تیر ماه، در شهرستان کاشمر و در بقعه متبرکه امام‌زاده حمزه ابن موسی الکاظم (ع) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.