بازگشایی گام به گام صحن ها، رواق ها و روضه منوره حرم مطهر رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با دستور ملی مقابله با کرونا،مرحله به مرحله صحن‌ها، رواق‌ها و روضه منوره حرم رضوی،باز گشایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحله به مرحله صحن‌ها، رواق‌ها و روضه منوره حرم رضوی با دستور ملی مقابله با کرونا بازگشایی  می شودو ما می‌خواهیم فضا‌های بیشتری از حرم مطهر باز شود.

 او در گفتگوی تلویزیونی برنامه اشاره که به طور مستقیم از سیمای خراسان رضوی بر روی آنتن رفت، به تغییرات ایجاد شده در اجرای برنامه‌های حرم مطهر رضوی از آغاز سال جدید اشاره و افزود: در ابتدای سال ۹۹ مطابق سال‌های گذشته برگزاری برنامه‌های متنوعی برای مراسم تحویل سال جدید در دستور کار آستان قدس رضوی قرار داشت که بر اثر شیوع ویروس کرونا تغییرات گسترده‌ای در آن ایجاد شد.
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی  ادامه داد: و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت با استفاده از ابزار رسانه در سطح ملی و فضای مجازی، حال و هوای حرم مطهر رضوی به منازل مردم برده شد.

خاکسار  دهه کرامت را نیز متأثر از جو حاکم بر جامعه در مقابله با گسترش ویروس عنوان و بیان کرد: دهه کرامت امسال برنامه‌ای مستقیم با حضور زائر نخواهیم داشت و آنچه از برنامه‌ها تدارک دیده شده در رواق امام خمینی (ره) ضبط شده و از طریق رسانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی، و برگزاری مراسم آیین تعویض پوش ضریح و پرچم گنبد امام رضا (ع) در شب میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) با حضور خدام و مهمانان به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های اصلی دهه کرامت امسال است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و شاد با همکاری متولیان امر، اعم از برگزاری سرود‌ها در سطح شهر، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای برنامه‌های هنری با حضور هنرمندان خطاط و نقاش  از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در دهه کرامت است.

خاکسار  همچنین با اشاره به حذف برنامه زیر سایه خورشید در سطح بین الملل اظهار کرد: کاروان‌های زیر سایه خورشید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و اخذ مجوز از مسئولین بهداشتی هر شهرستان، با همراه داشتن پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) سفر‌های خود را به تمام شهر‌های کشور آغاز کرده‌اند.

او  همچنین به اجرای برنامه جایزه بین المللی قرآن رضوان و جایزه جهانی گوهرشاد حرم مطهر رضوی در حوزه بین الملل تصریح داشت که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با تغییر زمانی اندک برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار