آمریکا سرمنشا نقض حقوق بشر است

امام جمعه موقت آسمینون در شهرستان منوجان گفت: حقوق بشر آمریکایى نماد تمدن غرب است و این حقوق بشر با تمدن اسلام تعارض و تفاوت زیاد دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام محمد جعفری، امام جمعه موقت آسمینون در شهرستان منوجان ، امروز ۶ تیر در خطبه‌های نماز جمعه آسمینون، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، گفت: حرکت امروز قوه قضائیه و ریاست آن در مبارزه با فساد نور امید را در دل‏ هاى مردم روشن‏‌تر کرده است.

او افزود: چنان‏چه حجت الاسلام والمسلمین  رئیسى در مصاحبه تلویزیونى خود در دوشنبه شب دوم تیر گفت این حرکت باید با شفافیت، قاطعیت و بدون پنهان‏ کارى‏ هاى مُضرّ، بدون‏ ملاحظه پست، مقام و انتساب افراد به شخصیت‏‌ها و بدون اغماض، تداوم یابد تا مردم که در تنگناى سختى‏ هاى معیشتى هستند اعتماد و امیدشان دو چندان شود.

امام جمعه موقت آسمینون گفت: در دیدار سال ۹۶ مقام معظم رهبری (حفظه الله) با مقام‌های قضائى فرمودند؛ بازرسى‏‌ها را هر چه مى‏ توانید افزایش دهید و قوه‏ قضائیه را از درون اصلاح کنید، مردم مسائل را مى‏ بینند و متوجه مى‏ شوند و نباید این ‏گونه احساس شود که قوه‏ قضائیه با متخلفانِ قضائى، برخورد نمى‏ کند.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: البته برگزارى دادگاه اکبر طبرى و دیگر مفسدان اقتصادى که با سو استفاده از جایگاه خود به ‏رانت خوارى و فساد انگیزى روى آوردند، از عملکرد امیدبخش قوه قضائیه است.

خطیب موقت جمعه آسمینون با اشاره به برجام، بیان کرد: برجام آینه عبرتی روشن برای کلیه دستگاه‏ ها، عناصر و جریان‏‌های سیاسی داخل نظام است و اکنون برجام بیش از آن که خاصیت کاربردی برای اقتصاد ایران داشته باشد، خاصیت تقویت حافظه تاریخی، درس‏ آموزی و عبرت انگیزی دارد.

اوتصریح کرد: خیمه‏ شب‏ بازی آمریکا و بازی‏‌های دو گانه و یک بام و دو هوای اروپا و خوش‏ رقصی مدیر آژانس با ۳ هدف اصلی انجام می‏ شود، اهدافی که جزو راهبرد دائمی آمریکا بر علیه ایران هستند، اول این که تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حتی برای چند ماه، دوم تقویت مولفه‏‌های فشار حداکثری و سوم این که زمینه سازی برای بازگشت ایران به نقطه صفر و مذاکره برای مذاکره به منظور انعقاد توافق جامع برجام‏‌های مختلف، این بازی همیشگی جبهه استکبار است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایى نماد تمدن غرب است و این حقوق بشر با تمدن اسلام تعارض و تفاوت زیاد دارد ارزش‌های اخلاقی به پای منافع شخصی توسط ارزش‌های غربی قربانی می‌شود.

امام جمعه موقت آسمینون بیان کرد: در قاموس این حقوق بشر، ابعاد مختلف حقوق بشر از جمله حق حیات، حق کرامت، حق آزادى، حق امنیت، حق انتخاب، حق حاکمیت ملى، حق زن، حق کودک، حق طبعیت و محیط زیست، معناى دلخواه غربى‏‌ها را پیدا کرده و سازمان‏ ها، مجامع، شوراها، معاهدات، قطعنامه‏‌ها و بیانیه‏‌ها طبق دستور تمدن غرب تشکیل و تنظیم مى‏ شود و بازتاب مى‏ یابد.

او افزود: فهرست‏ گذرا سرفصل‏ هاى مهمى از نقض حقوق بشر آمریکایى را چنین مى‏ توان برشمرد، نقض حقوق شهروندى در طول ۲ قرن گذشته به انواع گوناگون، سرکوب مردم، معترضان، نقض آزادى و حقوق انسانى از مسلمانان، در نگاه تمدن غرب آمریکایی تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و اخراج مردم فلسطین، تلاش ایران برای انرژی صلح آمیز هسته‌ای امنیت آمریکا را به خطر انداخته، اما تشکیل گرو‌های سفاک همچون داعش از صلح جهانی به شمار می‌رود.

پایان پیام/ی

برچسب ها: نماز جمعه ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار