مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:

عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز در روز‌های کرونایی متوقف نشد

موسوی گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا، عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا، روند عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز با تلاش ناوگان این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور ادامه دارد و متوقف نشده است.

او افزود: انجام کار در چنین وضعیتی در چارچوب اجرای دقیق پروتکل‌ها و ابلاغیه‌های بهداشتی کشوری و صنعت نفت به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بیماری کووید - ۱۹ صورت می‌پذیرد.

موسوی اظهار داشت: با تمهیدات بکار گرفته شده، غربالگری و تست روزانه سلامت کارکنان اقماری، نیرو‌های ماموریتی، پشتیبانی، ستادی و رعایت نکات بهداشتی همکاران در محیط کار به طور مستمر انجام می‌شود تا در تحقق اهداف و برنامه‌های تبیین شده صنعت نفت وقفه‌ای ایجاد نشود و کار به روال عادی استمرار یابد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: افزایش بهره وری و کارایی بیش از پیش شرکت مورد تاکید وزیر نفت است و همه تلاش خود را در سال جهش تولید بر روی محور‌های توسعه‌ای و کیفیت بخشی به خدمات به موازات کمیت و کیفیت کار معطوف داشته است.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت در اجرای پروژه‌های حفاری بیان داشت: برنامه‌های این شرکت در بکارگیری دکل‌های حفاری، بازاریابی، روزآمد سازی تجهیزات با استفاده از امکانات شرکت و هم افزایی با سازندگان و صنعتگران داخلی براساس جدول کاری دنبال می‌شود، اما با اتخاذ راهکار‌های بهداشتی و خود مراقبتی و فاصله گذاری اجتماعی، شرایط ایمن برای استمرار کار ایجاد شده است.

موسوی به بسیج امکانات شرکت ملی حفاری ایران در بخش‌های مدیریت‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، اداره فوریت‌های پزشکی مدیریت منابع انسانی و همکاری موثر بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی اشاره کرد و ادامه داد: در عمل با توجه به اشتغال پایدار بیش از ۱۵ هزار نفر در این شرکت، به استناد پایش کارشناسان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، این شرکت از نظر اقدامات پیشگیرانه و نتایج حاصل از آن با توجه به وسعت عملیاتی از وضعیت خوبی برخوردار است.

سید عبدالله موسوی گفت: فرهنگ سازی، آموزش‌های بهداشتی کارکنان قبل از اعزام به مناطق عملیاتی و در حین کار، گندزدایی بیش از ۳۱ هزار بار محیط‌های کاری و شهرک‌های سازمانی از اقدامات مهم به منظور حفظ سلامت مجموعه کارکنان و خانواده‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

او افزود: پایش و غربالگری افزون بر ۴۴ هزار مورد برای کارکنان دستگاه‌های حفاری و نیرو‌هایی که به صورت ماموریت به موقعیت دکل‌ها اعزام می‌شوند، ارسال و توزیع بیش از ۳۵۴ هزار ماسک و دستکش و ۱۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی و بررسی مستمر سلامت کارکنان با تلاش پزشکان مقیم در مناطق عملیاتی همسو با اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مباحث کاهش نیرو‌ها بویژه کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و دور کاری، از دیگر اقدامات شاخص در ارتباط با پیشگیری موثر و مقابله با تبعات شیوع ویروس پرخطر کرونا هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
ولی خذدا را شکر جهت قیمت ها هرگز متوقف نمیشود