سرمربی تیم ملی روئینگ:

لازم است هرچه زودتر اردو‌های قایقرانی برگزار شوند

فرزام گفت: با توجه به شرایط موجود لازم است هر چه سریعتر اردو‌های تیم ملی قایقرانی آغاز شود.

////فرزام: لازم است هرچه زودتر اردو‌های قایقرانی برگزار شوندافشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری اردو‌های تیم ملی روئینگ اظهار کرد: برخی از اعضای تیم ملی روئینگ به صورت انفرادی در دریاچه آزادی تمرین می کنند. منتظر هستیم تا شرایط حضور اعضای تیم ملی که ساکن تهران نیستند نیز فراهم شود تا تمرینات خود را جدی‌تر شروع کنیم.

او افزود: قایقرانان در طول این مدت تمرین با دستگاه شبیه ساز قایقرانی، بدنسازی و هوازی را در برنامه روزانه دارند.

فرزام با اشاره به قایقرانانی که در دریاچه آزادی تمرین می‌کنند گفت: قایقرانانی که هر روز در دریاچه آزادی تهران حضور دارند تقریبا روزی ۲ مرحله تمرین می‌کنند. وقتی در اردو هستیم معمولا سه مرحله تمرین داریم، اما قایقرانان اقامت دائمی در مجموعه ورزشگاه آزادی ندارند.

سرمربی تیم ملی روئینگ با اشاره به سطح آمادگی آن دسته از قایقرانانی که در دریاچه آزادی تمرین کردند گفت: برخی از قایقرانان که بعد از حدود ۴ ماه برای تمرین در دریاچه آزادی حاضر شدند از لحاظ جسمی به ۸۰ درصد آمادگی رسیده اند. با توجه به اینکه روئینگ رشته کاملا تکنیکی است قطعا یک ماه زمان برای تمرین لازم است تا تکنیک ورزشکار تقویت شود و بتوانند سرعت خوبی با قایق بر روی آب داشته باشد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردو‌ها ادامه داد: به دلیل شرایط پیش آمده قایقرانان مجبور بودند در خانه بمانند و تمرین کنند. چون از قبل پیش بینی شده بود که ممکن است اردو‌ها چند ماه تعطیل شود. در صورتی که این برنامه ریزی‌ها انجام نمی‌شد مشکلات ما خیلی بیشتر از حال بود. در هر صورت قایقرانان نباید حتی مدت کوتاهی از تمرین رها شوند. تنها افرادی می‌توانند از این بحران خوب عبور کنند که بتوانند برنامه ریزی درستی داشته باشند.

////فرزام: لازم است هرچه زودتر اردو‌های قایقرانی برگزار شوند

فرزام گفت: مسابقات ارگو در روز‌های عادی قبل از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شد، حال با توجه به شیوع ویروس کرونا این آزمون را از همان زمان تعطیلی اردو‌ها برای حفظ آمادگی قایقرانان هر ماه برگزار کردیم.


بیشتر بخوانید :


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار