مهدوی نیا: برای برگرداندن سطح آمادگی قایقرانان پاراکانو، یک اردو کافی است

سرمربی تیم ملی پاراکانو گفت:، چون قایقرانان پاراکانو در خانه تمرینات بدنسازی را انجام داده اند، آمادگی نسبتا خوبی دارند و برای برگرداندن سطح آمادگی آن‌ها برگزاری یک اردو کافی است.

///////////////مسعود مهدوی نیا مربی تیم ملی پاراکانو در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمرینات قایقرانان پاراکانو اظهار کرد: تعدادی از قایقرانان تیم ملی پاراکانو به صورت انفرادی در دریاچه آزادی تمرینات خود را انجام می‌دهند. طبق پیش بینی‌ها و توافقاتی که فدراسیون و پارالمپیک انجام داده است مقرر شده از اواسط تیرماه اردوی قایقرانی را برای افرادی که سهمیه المپیک کسب کرده اند آغاز کنیم.

او افزود: اکنون در رشته قایقرانی در تیم پاراکانو، شهلا بهروزی راد به دلیل کسب سهمیه حضور در پارالمپیک در این اردو حضور پیدا می‌کند، البته حتما فدراسیون قایقرانی نیز تدابیری برای برگزاری اردو‌ها برای دیگر ملی پوشان می‌اندیشد. در حال حاضر اکثر قایقرانانی و حتی اعضای تیم ملی که در تهران مستقر هستند با توجه به اینکه اجازه تمرین انفرادی را دارند، تمرینات خود را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دریاچه آزادی انجام می‌دهند.

مهدوی نیا ادامه داد: اسلام جاهدی، مسعود قیصری، امین آغنده و سارا عبدالملکی از جمله ملی پوشان تیم پاراکانو تمرینات خود را در دریاچه آزادی به صورت انفرادی انجام می‌دهند، من نیز هر روز در جریان تمرینات اعضای تیم قرار دارم.

///////////////

مربی تیم ملی پاراکانو گفت: تمرینات قایقرانی در فصل زمستان و همچنین تابستان مختص به آب نیست، بلکه ورزش‌هایی مثل بدنسازی، دو و میدانی یا کار‌های تعادلی و استفاده از دستگاه های شبیه ساز قایقرانی مثل ارگو متر هم می‌شود استفاده کرد. یعنی حتی اگر شرایط تعطیلی اردو‌ها نیز نبود باز هم تمریناتمان را به صورت بدنسازی و ارگومتر ادامه می‌دادیم، اکنون هم با توجه به شرایط خوشبختانه این کار را انجام داده ایم.

مهدوی نیا ادامه داد: قایقرانان پاراکانو توانسته اند امکاناتی را از فدراسیون مثل ارگومتر بگیرند تا مانند شهلا بهروزی راد که کار‌های بدنسازی خود را در منزل انجام می‌داد، آمادگی خود را حفظ کنند. ما به صورت مجازی تمریناتشان را کنترل می‌کردیم و برنامه ورزشی به آن‌ها ارائه می‌دادیم.

او افزود: طبیعی است که بعد از حدود ۴ ماه تمرین نکردن قایقرانی بر روی آب، سطح آمادگی قایقرانان مقداری افت پیدا کند که برگرداندن سطح آمادگی آن ها نیز کار سختی نیست و ما می‌توانیم با توجه به آمادگی‌هایی که ورزشکاران از قبل دارند و تمرینات بدنسازی انجام داده اند با یک اردو این کاستی را جبران کنیم.

مربی تیم ملی پاراکانو در پایان گفت : امیدوارم همه مردم در سلامتی کامل باشند و ورزش و زندگی طبیعی خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار