بولتون: ترامپ فقط به دنبال انتخاب شدن مجدد است

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا معتقد است آنچه دونالد ترامپ همه توجه خود را به آن معطوف می‌کند، انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهور این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایوینینگ استاندارد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا که به تازگی کتاب «اتاقی که در آن رخ داد» را منتشر کرده، معتقد است آنچه باعث می‌شود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همه توجه خود را به آن معطوف کند، انتخاب دوباره به عنوان رئیس جمهور این کشور است.

او اظهار داشت همه واکنش‌های ترامپ بچه گانه و محدود است و تنها عاملی که باعث می‌شود او به فرد متمرکزی تبدیل شود، انتخابات آمریکا و پیروزی در آن است.

بولتون در مصاحبه با روزنامه انگلیسی ایوینینگ استاندارد گفت: «این که دونالد ترامپ از دست من ناراحت است به هیچ وجه مرا شگفت زده نمی‌کند.»

وی تصریح کرد: «صراحتا بگویم واکنش‌های ترامپ بچگانه بوده و در شان یک رئیس جمهور نیست. ترامپ هیچ فلسفه یا راهبرد کلانی ندارد. حتی سیاست‌هایی که او دنبال می‌کند همگی درباره خودش است. در هر صورت، ترامپ دایره توجهش محدود است، اما این گفته درباره موضوع انتخاب مجدد وی مصداق ندارد. وقتی بحث انتخابات و انتخاب مجدد ترامپ مطرح می‌شود، دامنه توجهش حد و مرزی ندارد.»

بولتون پیشتر در مصاحبه با شبکه ‌ای بی سی نیوز استرالیا گفته بود «فکر نمی‌کنم دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا فرد مناسبی باشد، زیرا وی فلسفه‌ای که مسیر وی را مشخص کند ندارد همچنان که سیاست کلان و راهبرد مشخصی هم ندارد. همه روسای جمهور تصمیمات خود را بر اساس واقعیت‌ها اتخاذ می‌کنند. وی تنها رئیس جمهوری است که من تا به حال دیده ام که تمام هدف وی تمرکز بر انتخاب مجدد است. متاسفانه با شیوع ویروس کرونا ما شاهد مشکلاتی بودیم که ناشی از تصمیمات ناقص، بی میلی به یادگرفتن و بی میلی به سازگار شدن با شرایط جدید بودند.»

دونالد ترامپ در واکنش به انتشار کتاب بولتون گفت: «از نظر من، هر گونه گفتگویی با من، به عنوان رئیس جمهور (آمریکا)، امری طبقه بندی شده و محرمانه است.» ترامپ تاکید کرد: «این بدان معناست که اگر بولتون با کتابی که نوشته و منتشر کرده است قانون را زیر پا گذاشته است، حتما مشکلات قضایی برایش پیش خواهد آمد و من امیدوارم که این گونه باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار