ناکامی تلاش برادر ترامپ برای جلوگیری از انتشار کتابی افشاگرانه علیه خانواده

تلاش رابرت ترامپ، برادر کوچک‌تر رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از انتشار کتابی افشاگرانه درباره اسرار داخلی خانواده ترامپ ناکام ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پیتر کلی، قاضی آمریکایی منطقه کوئینز شکایت رابرت ترامپ، برادر کوچک‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را برای جلوگیری از انتشار کتابی افشاگرانه که قرار است اسرار داخلی خانواده ترامپ را بازگو کند، رد کرده و انتشار این کتاب را بلامانع دانسته است.

رابرت ترامپ، برادر کوچک رئیس‌جمهور آمریکا با تنظیم شکایتی خواستار جلوگیری از انتشار این کتاب شده بود که توسط برادرزاده‌اش، مری ترامپ تالیف شده و روی جلد آن نوشته شده است «خانواده من چگونه خطرناک‌ترین مرد دنیا را به وجود آورد؟»


بیشتر بخوانید


رابرت ترامپ ادعا کرده است انتشار این کتاب نقض توافقنامه‌ای محسوب می‌شود که برادرزاده‌اش مری سال ۲۰۰۱ آن را امضا کرده و به موجب آن متعهد به عدم افشای اطلاعات شده است.

قاضی آمریکایی اعلام کرد مسئله‌ای که موضوع توافق سال ۲۰۰۱ بوده مختومه شده است و بنابراین، دعوی مربوط به این کتاب هم موضوعیت ندارد و قابل تعقیب قضایی در دادگاه نیست.

وکیل مری ترامپ نیز در تایید این حکم در بیانیه‌ای گفت: «دادگاه به درستی اذعان کرده است که از صلاحیت لازم برای قبول درخواست بی‌اساس خانواده ترامپ جهت جلوگیری از انتشار کتابی با این اهمیت برخوردار نیست.»

کتاب مری ترامپ قرار است روز ۲۸ جولای منتشر شود. ناشر کتاب گفته مری در این کتاب تصویری افشاگرانه از فضای مسموم خانواده دونالد ترامپ ارائه خواهد کرد.

در همین حال دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با آکسیوس اعلام کرده است که برادرزاده‌اش مجاز به نوشتن این کتاب نبوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «او اجازه نوشتن کتاب ندارد. می‌دانید وقتی با او و برادرش که رابطه خوبی با او دارم، سازش کردیم [نباید کتاب بنویسد] و او قرارداد عدم افشای اطلاعات امضا کرده است.»

این در حالی است که همزمان علی‌رغم تلاش‌های دولت آمریکا برای جلوگیری از انتشار کتاب جنجالی جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، این کتاب روز سه‌شنبه گذشته در قفسه‌های کتاب‌فروشی‌های نیویورک قرار گرفت.

کتاب بولتون به خاطر برملا کردن چهره واقعی ترامپ حجم گسترده‌ای از توجهات را به خود جلب کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا مشاور امنیت ملی سابق خود را به دنبال ۱۷ ماه فعالیت به عنوان مشاور امنیت ملی خود، در سپتامبر گذشته، از این سمت برکنار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار