بسته اخبار انتظامی:

از گرفتن انتقام در فضای مجازی تا توقیف نیسان با ۲۶ راس دام قاچاق

با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۷ تیر ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان باشید.

از گرفتن انتقام در فضای مجازی تا توقیف نیسان با۲۶ راس دام قاچاقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  دربسته خبر‌های امروز ۷ تیر ۹۹میخوانیم. 

انتقام در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه انتقام جویی در فضای مجازی همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: کاربران آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب فراهم می‌کند.

سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: خانمی ۲۱ ساله با در دست داشتن مرجوعه قضایى به این پلیس مراجعه و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه اجتماعی اینستاگرام که موجب سلب آسایش وی شده است را داشت که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکی در تحقیقات اولیه خود عنوان کرد مدتی قبل شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تعدادی از تصاویر خصوص ام را به قصد تهدید و سلب آسایش برایم ارسال کرد.

سرهنگ یادگار نژاد تصریح کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی و با انجام اقدامات فنی پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

او با اشاره به پیگیری مستمر و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی کارشناسان افزود: متهم که همکلاسی دانشگاهی وی بود پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات متهم به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد و گفت: با وی در دانشگاه آشنا و از ایشان خواستگاری کردم، ولی ایشان جواب منفی داد و این موضوع باعث شد که دست به چنین کاری بزنم که از این اقدام، خیلی پشیمانم.

این مقام سایبری به کاربران هشدار داد و گفت: سوء استفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی و خانوادگی دیگران یکی از شایع‌ترین جرایمی است که این روز‌ها موضوع پرونده‌های پلیس فتا را تشکیل می‌دهد، انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران، بدون رضایت آن‌ها، باعث جریحه‌دار شدن اعتماد آن‌ها شده است لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

او در ادامه به شهروندان گفت: کاربران مراقب گوشی هوشمند خود که اطلاعات مهم و خصوصی‌شان را بر روی آن‌ها ذخیره کرده اند باشند و نکات امنیتی را همواره رعایت کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در پایان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

تمهیدات پلیس راه کرمان در تعطیلات تابستان ۹۹

سرپرست پلیس راه شمال استان گفت:طرح تابستانه پلیس راه برای امنیت ترافیکی محور‌های مواصلاتی استان از اول تیر ماه آغاز و تا ۴ مهر ادامه خواهد داشت.

سرهنگ علی رضایی گفت: طرح تابستانه پلیس راه همه ساله با شروع فصل تابستان اجرا می‌شود و در این طرح پلیس راه با تمهیدات ویژه از تمام گشت‌های خودرویی خود ضمن استقرار و گشت زنی در تمام نقاط ترافیکی و حادثه خیز و از ظرفیت دوربین‌های ثابت و سیار جاده‌ای در جهت کنترل رفتار رانندگان و کنترل تخلفات رانندگی (سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، عدم حرکت بین خطوط، عدم استفاده از کمربند ایمنی) استفاده می‌کند.

رضایی ادامه داد: از اولویت‌های کارکنان پلیس راه حضور در تمامی جاده‌ها و پوشش کلیه محور‌های فرعی و روستایی و تفرجگاه‌های خوش آب و هوای استان که بیشترین تردد را در ایام تعطیلات تابستان ۹۹ دارند است.

او با اشاره به انتشار ویروس کرونا گفت: مسافرت‌های جاده‌ای با غیر از اعضای خانواده از دیگر موارد مساله‌ساز است. فضای بسته خودرو و حضور چندین نفر برای مدت چند ساعت در این فضای بسته خطرساز است. می‌توان خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در فضای خودرو را با باز کردن شیشه، استفاده از ماسک و در صورت امکان رعایت فاصله گذاری کاهش داد.

او از شهروندان خواست: با توجه به همه گیری بیماری کرونا تا حد امکان از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند.

رضایی ادامه داد: رعایت نکردن قوانین ومقررات رانندگی، به ویژه سرعت زیاد، خواب آلودگی، عجله، عدم رعایت سرعت مطمئنه منجر به حوادث ناگوار رانندگی شده و متاسفانه به موجب آن تعداد زیادی کشته و مجروح می‌شوند و در کنار این حوادث و اتفاقات بسیاری از خانواده‌ها زیان‌ها و صدمات شدید مالی، روحی وروانی رامتحمل می‌شوند.

پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف در شهرستان عنبرآباد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد از پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ محمود کرمشاهی گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی به صورت تلفیقی با ادارات صنعت، معدن و تجارت، اصناف و شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شد.

او بیان کرد: علیرغم اطلاع رسانی‌ها و تذکرات قبلی به واحد‌های صنفی مبنی بر پیروی از طرح فاصله گذاری اجتماعی، تعداد ۳۲ واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدار‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های صادرشده پلمپ و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

توقیف نیسان با ۲۶ راس دام قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۲۶ راس دام قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران انتظامی پاسگاه سه راهی" راین" خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: ماموران انتظامی پاسگاه سه راهی راین حین پایش محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه نیسان بار مشکوک و دستور توقیف آن را صادر کردند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی از بازرسی از این خودرو، ۲۶ راس گوسفند قاچاق را کشف و راننده را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دام کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند با هشدار به سودجویان و قاچاقچیان، خاطرنشان کرد: پلیس کرمان با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در چارچوب قانون با قاچاقچیان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

غرق شدن جوان ۲۱ ساله جیرفتی در رودخانه"هلیل رود"

فرمانده انتظامی جیرفت از فوت یک جوان ۲۱ ساله بر اثر غرق شدن در رودخانه "هلیل رود"این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن یک جوان در رودخانه"هلیل رود"، بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: با بررسی صورت گرفته مشخص شد یک جوان ۲۱ ساله که به همراه دوستش برای تفریح و شنا وارد رودخانه" هلیل رود" شده بود به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا غرق شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه جسد این فرد به پزشکی قانونی انتقال شد، از خانواده‌ها خواست: در این ایام سال به سبب گرمای شدید هوا بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا برای تفریح و شنا، حاشیه رودخانه‌ها را انتخاب نکنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار