اوجاقی: ووشو در مسابقات شبه المپیک شرکت می‌کند

مدیر فنی تیم‌های ملی ووشو از حضور این رشته ورزشی در مسابقات شبه المپیک "ورد گیمز" خبر داد.

حسین اوجاقی مدیرفنی تیم‌های ملی ووشو در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ووشو برای سومین بار قرار است در مسابقات "ورد گیمز" شرکت کند. این مسابقات شبه المپیک است. همچنین رشته‌های ورزشی غیر المپیکی زیر مجموعه کمیته بین المللی المپیک در این رقابت‌ها حضور دارند که در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

اوجاقی درباره وضعیت برگزاری بازی‌های باقی مانده لیگ ووشو بیان کرد: به هر حال برای برگزاری مراحل نیمه نهایی و فینال لیگ ووشو هنوز تصمیم گیری نشده است و بعد از اینکه رئیس جدید فدراسیون روز ۱۵ تیرماه انتخاب شد در جلسه‌ای با حضور کادر مدیریتی و نمایندگان باشگاه‌ها درباره مسابقات صحبت می‌کنیم.

سرمربی تیم ووشو پارس جنوبی جم تصریح کرد: به هر حال ۱۳ سال از برگزاری لیگ ووشو می‌گذرد و تیم پارس جنوبی ۱۲ سال قهرمان شده و یک سال هم مقام نایب قهرمانی را بدست آورده است. همچنین ما نمی‌توانیم ادعایی در این باره داشته باشیم، چون سلامت ورزشکاران، مربیان و مسئولان اجرایی مسابقات مهم‌تر از هر مسئله‌ای است. اگر ستاد مبارزه با کرونا مجوز برگزاری مسابقات را نداد در آن صورت فدراسیون ووشو می‌تواند در این باره بعد از مجمع انتخاباتی با تفکرات جدید مدیریتی تصمیم بگیرد.

اوجاقی درباره اینکه وضعیت ووشو کاران را پیگیری می‌کند، گفت: ورزشکارانی که سهمیه جام جهانی ووشو را گرفتند عضو تیم ملی هستند و با آن‌ها در ارتباط هستم و برنامه تمرینی آن‌ها را پیگیری می‌کنم.

مدیر فنی تیم‌های ملی ووشو درباره جلسه شورای فنی بیان کرد: در این جلسه درباره وضعیت دان‌های ووشو، آئین نامه داوری و مسائل کمی و کیفی بحث و تبادل نظر شد.

او درباره بلاتکلیفی برخی از فدراسیون‌های ورزشی که با سرپرست اداره می‌شوند، گفت: خیلی از تصمیم گیری‌های ما بعد از انتخاب رئیس فدراسیون صورت می‌گیرد. البته این موضوع فقط مشکل ما نیست و سایر رشته‌های ورزشی هم با این مسئله مواجه هستند.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار