راه اندازی مجمع خیران حامیان دانش آموزان بازمانده از تحصیل در فارس

مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان فارس گفت: مجمع خیران حامیان دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان فارس راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان فارس در خصوص اقدامات انجام‌ شده برای حل مسائل آموزشی و تربیتی در استان، بیان کرد: یکی از این اقدامات راه‌اندازی مجمعی با همراهی خیران برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل است که  در حال حاضر با موجودی ۲ میلیارد تومانی شروع به فعالیت کرده است.

او، در جمع فرمانداران و روسای ادارات آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین و میمند و با حضور فروردین نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری فیروزآباد، تصریح کرد: این مجمع به  دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان با معرفی و شناسایی  آموزش ‌و پرورش، خدماتی از جمله تهیه لوازم‌ التحریر ، کیف و کفش  را ارائه  می دهد.

اسماعیلی  ادامه داد: برخی از مشکلات آموزش‌ و پرورش ناشی از نقص و یا کمبود قوانین مناسب است که باید رفع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، یکی از راهکارهای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت را اجرایی کردن سند تحول بنیادین به‌ عنوان یک سند حاکمیتی دانست و افزود: کلیدی‌ترین و مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش  نیروی انسانی و معلم است.

او اضافه کرد: فارس هم ‌اکنون با کمبود حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی مواجه است و برای حل آن نیازمند تعامل مسئولان استانی و به ‌ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هستیم که نماینده محترم مردم شهرستان فیروزآباد با حضور در کمسیون آموزش می‌تواند نقش مؤثری در رفع موانع و مشکلات نظام تعلیم و تربیت، به‌ویژه در استان داشته باشد.

اسماعیلی در مورد برخی از راه‌های رفع کمبود نیروی انسانی در استان و کشور، اظهار کرد: توسعه مراکز دانشگاه فرهنگیان در سطح استان و تأکید بر بومی گزینی ، تدوین قوانین و رفع مشکلات قانونی موجود در بکارگیری نیروی انسانی توانمند، اقدامات سخت گیرانه منطقی در استفاده از توزیع نیروی انسانی و به‌کارگیری آن‌ها ، از جمله این راه‌ها است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب آموزش‌وپرورش شهرستان فیروزآباد،گفت: املاک و زمین‌های مناسب با کاربری‌های بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد که با بهره‌وری مناسب از آن‌ها و تبدیل به احسن نمودن این زمین‌ها ، می‌توان در خصوص موضوع  مسکن ، ورزش و گردشگری اقدامات خوبی برای جامعه فرهنگیان در این خطه انجام داد .

او، با تاکید بر سابقه تاریخی فیروزآباد در اسلام و پیش از آن، بیان کرد: علاوه بر این، فیروزآباد به جهت قرارگیری درگذر ترانزیتی ، می‌تواند از ظرفیت گردشگری خود برای اشتغال‌زایی خوب و به‌ تبع آن کسب درآمد خوب برای آموزش‌ و پرورش استفاده کند.

اسماعیلی در ادامه با تاکید بر شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور ، تصریح کرد: در این شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه کشور، مدیران آموزش‌ و پرورش در کنار سایر مسئولان کشوری تلاش می‌کنند تا با حداقل امکانات ،بیشترین بهره‌ وری را داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با تأکید بر لزوم حرکت مدارس به سمت هوشمند سازی و بهره‌گیری از فضای مجازی در امر آموزش‌ و پرورش، ادامه داد: هوشمند سازی تنها به معنی افزودن تجهیزات فناورانه به مدارس نیست و باید امکان استفاده از این فناوری‌ها را مهیا کرد تا تجهیزات در خدمت معلم و آموزش باشد نه دست و پاگیر معلم.

او ادامه داد: معلمان ما در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، تلاش کردند تا با کمترین امکانات خود ،مانع از تعطیلی روند آموزش دانش آموزان شوند و این‌گونه نشان دادند که برای تغییر رویکرد خود در امر آموزش و حرکت به سمت فناوری و فضای مجازی آماده هستند.

اسماعیلی، در سفر یک‌روزه خود به فیروزآباد از چند طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی متعلق به آموزش‌ و پرورش این شهر بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس افزود: در این سفر سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی مدارس استان، محسن کلاری معاون پشتیبانی اداره کل، بهنام حیدری رئیس آموزش‌ و پرورش عشایر، محسن بهشتی پور و احمد رحیمی نژاد رئیس و معاون اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی، حمیدرضا شعبانی رئیس اداره روابط عمومی اداره کل و جهانگیری کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل ، مدیرکل آموزش‌ و پرورش را همراهی کردند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار