سفیر آمریکا در بیروت: دیدار مثبتی با وزیر خارجه لبنان داشتم

سفیر آمریکا در بیروت از دیدار مثبت خود با وزیر خارجه لبنان و گفتگو‌های دوجانبه با او سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، سفیر آمریکا در بیروت که روز گذشته به وزارت خارجه لبنان احضار شده بود، از دیدار مثبت خود با وزیر خارجه این کشور سخن گفت.

سفیر آمریکا در لبنان گفت: نشست مثبتی با وزیر خارجه لبنان داشتم. در این دیدار ما بر اهمیت روابط دو جانبه میان دو کشور تأکید کردیم.

سفیر آمریکا در لبنان در اشاره به ماجرای اعتراض لبنان به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشورش تصریح کرد: ما پرونده این موضوع تأسف بار را بستیم تا بتوانیم بر بحران حقیقی لبنان تمرکز کنیم.

همچنین وزارت خارجه لبنان نیز پس از احضار سفیر آمریکا اعلام کرد: در این نشست تصمیم قضایی اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ما بر آزادی رسانه‌ها تأکید کردیم.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: ما بر اهمیت همکاری با واشنگتن در تمامی زمینه‌ها در حمایت از لبنان به منظور خروج از بحران اقتصادی اش تأکید می‌کنیم.

روز گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند «ناصیف حتی»، وزیر امور خارجه این کشور «دورتی شیا»، سفیر آمریکا در بیروت را احضار کرده و قرار است ساعت ۱۵ بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی (۱۶:۳۰ به وقت تهران) با وی دیدار کرد.

این رسانه‌ها اعلام کرده بودند وزیر خارجه لبنان به سفیر آمریکا در بیروت ابلاغ می‌کند که بر اساس کنوانسیون «وین» درباره روابط سیاسی، سفیر حق دخالت در امور داخلی کشور دیگری را ندارد و نباید سخنان وی در بر گیرنده تحریک شهروندان لبنان علیه گروه دیگری از شهروندان این کشور باشد که در قدرت شریک هستند.

این اقدام پس از آن انجام شد که سفیر آمریکا شامگاه جمعه در یک گفت و گوی تلویزیونی مدعی شده بود که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله تهدیدی برای ثبات این کشور به شمار می‌آید و این حزب نیز مانع راه حل‌های اقتصادی در لبنان است.

وی ضمن تاکید بر این که دولت فعلی لبنان تاکنون به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکرده، گفته بود: آمریکا تحریم‌هایی در دستور کار دارد که ممکن است متحدان و حامیان حزب الله از دیگر طرف‌ها را نیز در بر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار