ادامه تنش‌های واشنگتن-مسکو در آسمان؛

تعقیب و گریز جنگنده‌های روسی و آمریکایی بر فراز دریای سیاه

جنگنده‌های روسی موفق به رهگیری چند هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای سیاه شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جنگنده‌های روسی روز دوشنبه موفق به رهگیری دو هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای سیاه شدند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، جنگنده‌های سوخو-۲۷ روسیه موفق به رهگیری دو هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز دریای سیاه شدند. طبق اعلام مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه، جنگنده‌های Su-۲۷ برای رهگیری دو هواپیمای نظامی آمریکایی بر فراز دریای سیاه اعزام شدند. در بیانیه مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه آمده است: در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰، پرسنل پدافند هوایی روسیه مستقر در منطقه، یک فروند هواپیمای تجسسی P-۸A Poseidon نیروی دریایی آمریکا و یک فروند هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا را بر فراز آب‌های بین المللی دریای سیاه شناسایی و همراهی کرده است.

روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز آب‌های بی‌‎طرف در دریای سیاه ردیابی کرده است. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد جنگنده سوخو۳۰ این کشور هواپیمای آمریکایی را همراهی کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز کنترل دفاع ملی روسیه، روز ۱۷ ژوئن، یک ناوشکن آمریکایی وارد دریای سیاه شده است. پیش از این نیز جنگنده‌های روسیه برای رهگیری بمب‌افکن آمریکایی در مرز‌های شرقی این کشور اعزام شدند.

جنگنده‌های روسیه و آمریکا تعقیب و گریزهای مداومی را بر فراز آب‌های بین المللی دریای سیاه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار