کشته و زخمی شدن ۲ تن در تیراندازی در سیاتل

درپی تیراندازی در شهر سیاتل آمریکا، یک نفر کشته و یک تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تلگراف، درپی تیراندازی در شهر سیاتل ایالت واشنگتن دو تن کشته و زخمی شدند.

بر این اساس، صبح امروز به وقت محلی در منطقه‌ای از سیاتل که معترضان به نژادپرستی آنجا را به تسخیر خود در آورده اند تیراندازی رخ داد. در این حادثه دو نفر به شدت مجروح شدند. پس از انتقال مجروحان به بیمارستان، یکی از آن‌ها به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

پیشتر چندین نفر در منطقه‌ای که معترضان آنجا را تسخیر و منطقه خودمختار تشکیل داده اند، به صورت مشکوک کشته و زخمی شده بودند.

حدود یک ماه از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسید، می‌گذرد و با این وجود تظاهرات ضد نژادپرستی که در پی قتل وی به راه افتاده، همچنان ادامه دارد.

پلیس و نیرو‌های امنیتی از بخش‌های مختلف برای سرکوب این اعتراضات وارد عمل شده و خشونت بسیاری را در جریان این تظاهرات به کار بستند.

پیش از این معترضان به نژادپرستی در حمایت از جنبش موسوم به «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» کنترل بخش‌هایی از محله کاپیتول هیل را در سیاتل که ورود نیرو‌های پلیس به آن ممنوع است، به دست گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


تصاویر منتشر شده از محله کاپیتول هیل در مرکز شهر سیاتل نشان می‌دهد که گروهی از معترضان موانعی را اطراف این منطقه ایجاد و آن را «منطقه خودمختار کاپیتول هیل» نامگذاری کرده‌اند.

همچنین شهردار سیاتل با انتقاد شدید از مواضع ترامپ در قبال معترضان، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست نبرد تبلیغاتی علیه معترضان را به پایان برساند و از اقدام غیرقانونی برای اعزام ارتش به این شهر خودداری کند.

اقدام معترضان در سیاتل مبنی بر اعلام منطقه‌ای خودمختار خشم دونالد ترامپ را در پی داشته و او تهدیداتی را در این خصوص مطرح کرده است.

او پیش از این نیز تظاهرکنندگان را آنارشیست‌های زشت خواند و تهدید کرد نیرو‌های ارتش را برای متفرق کردن معترضان در این محله از سیاتل، اعزام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار