روسیه، آمریکا را به اتخاذ موضع غیرسازنده درباره پیمان منع آزمایش هسته‌ای متهم کرد

وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا را متهم کرد که قصد اتخاذ موضع غیرسازنده درباره پیمان منع آزمایش هسته‌ای دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه آمریکا را به اتخاذ موضع غیرسازنده درباره پیمان منع آزمایش هسته‌ای و آماده شدن برای از سرگیری احتمالی آزمایش هسته‌ای متهم کرد.


بیشتر بخوانید:اولیانوف: امیدوارم پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای هدف بعدی آمریکا نباشد


پیش‌تر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین نسبت به گزارش‌های رسانه‌ای درباره برنامه آمریکا برای آزمایش بمب اتمی ابراز نگرانی کرده بود.

این دیپلمات روس در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشته بود که براساس درز خبری، دولت آمریکا در حال مذاکره در مورد احتمال ازسرگیری آزمایش‌های خطرناکی است، که از سال ۱۹۹۲ تاکنون انجام نشده است. در این صورت، پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای، سی‌تی‌بی‌تی، می‌توان هدف بعدی (آمریکا) باشد. توافقنامه‌ای که واشنگتن آماده است تا پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد و پیمان آسمان‌های باز از آن خارج شود.

در پی اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از پیمان آسمان‌های باز، اولیانوف هشدار داد که معاهده بین المللی دیگری که احتمالا از سوی آمریکا هدف قرار می‌گیرد، پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار