رقص شمشیر برایان هوک علیه ایران در امارات و عربستان

همزمان با دیدار‌های هوک از امارات و سعودی "عبدالله المعلمی"نماینده سعودی در سازمان ملل نیز نسبت به آنچه خطرات ایران معرفی می‌کرد هشدار داد تا حلقه تکمیلی ادعا‌های ضد ایرانی را بزعم خود در یک نهاد بین المللی تکمیل کرده باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تکرار ادعا‌های بی نتیجه ضد ایرانیِ آمریکا، سعودی و امارات تنها دستاورد گزارش شده سفر معاون وزیر امور خارجه امریکا به امارات و سعودی است.

تحلیل:

- اگرچه آمریکا تمام توان خود را بر ممانعت از رفع تحریم تسلیحاتی ایران در پاییز پیش رو متمرکز کرده است، سفر نماینده ترامپ در پرونده ایران به سعودی و امارات گرچه تعجب برانگیز نیست، اما تامل برانگیز است. این سفر از آن جهت تعجب برانگیز نیست که برایان هوک تلاش دارد برای سناریوی جدید ضد ایرانی کشورش تعدادی "سیاه لشگر "پیدا کند و در این میان چه کسی بهتر از "عادل الجبیر"، "انور قرقاش"و"وزیر خارجه امارات" که در ضدیت با ایران شهره آفاق هستند.

اما این سفر تامل برانگیز است چرا که هم هوک هم جبیر و هم شیخ عبدالله بن زاید بخوبی و بیش از هر کس بر این نکته واقفند که بلحاظ قوانین بین المللی اولا این سناریوی آمریکایی در مسیر منطقی خود راه بجایی نخواهد برد و ثانیا و بفرض اینکه این سناریو میتوانست مشکلی از مشکلات آمریکا در دشمنی با ایران را حل کند حتما و یقینا هیچ جایگاه حقوقی و قانونی برای سعودی و امارات در آن متصور نبود؛ بنابراین استفاده از دو کشور همواره در خدمت آمریکا، تنها با هدف گونه‌ای یارگیری بین المللی و باصطلاح "شلوغ کردن "مساله بمنظور جلب توجه افکار عمومی به برنامه جدید آمریکا علیه ایران صورت پذیرفته است.

- در نشست امروز عربستان عادل الجبیر درحالی "تعزیه گردان "ماجرا بود که وزیر خارجه سعودی که عهده دار رسمی پرونده‌های سیاست خارجی این کشور است در کنج عزلت بسر می‌برد. در این جلسه و با محوریت جبیر تلاش شد تا شواهدی مبنی بر استفاده انصار الله یمن از سلاح‌های ایرانی علیه سعودی در معرض دید قرار داده شود.

این درحالی است که اخیرا هم آمریکا و هم "گوترش" کوشیدند تا سلاح‌های استفاده شده علیه سعودی توسط یمنی‌ها را دارای منشائی ایرانی معرفی کنند. کنار هم گذاشتن این دو مساله بیش از هر چیز این نتیجه منطقی را خاطر نشان میکند که دستان سه کشور درخصوص اتهامات تسلیحاتی علیه ایران بسیار خالی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

- همزمان با دیدار‌های هوک از امارات و سعودی "عبدالله المعلمی"نماینده سعودی در سازمان ملل نیز نسبت به آنچه خطرات ایران معرفی می‌کرد هشدار داد تا حلقه تکمیلی ادعا‌های ضد ایرانی را بزعم خود در یک نهاد بین المللی تکمیل کرده باشد.

- نکته قابل تامل در اظهارات امروز عادل الجبیر آنکه این وزیر مشاور از کار برکنار شده، برای تقویت نگاه آمریکا در ضرورت عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از عدد ۱۶۵۹ حمله انصار الله به شهروندان سعودی یاد کرد. این درحالی است که اهداف عملیات انصارالله درخلال ۶ سال جنگ با سعودی همواره متجاوزین به خاک یمن بوده اند نه شهروندان سعودی. در عین حال تنها تاسیسات نفتی و مراکز حساس نظامی در بانک اهداف ۳۰۰ گانه انصار الله تعریف شده اند و بالاخره نکته جالب توجه آنکه پیش از این و در خلال همه این عملیات ادعا میشد که اغلب حملات توسط سعودی‌ها دفع شده است!

هوک همواره گفته است که کشورش اجازه نخواهد داد تا "حزب اللهی"دیگر مانند حزب الله لبنان در کنار مرز‌های سعودی تشکیل شود. اینکه تا چه حد در تحقق این رویا موفق شود محل تردید جدی است، اما آنچه مسلم است اینکه هنوز "گاو‌های شیرده" آمریکا در منطقه از آمادگی کامل برخورداند تا تحت هر شرایطی در خدمت سناریو‌های آمریکایی و رقص با شمشیر مشترک با نمایندگان این کشور هر چند بدون فایده و نتیجه ایفای نقش کنند.

منبع:  العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
بفرموده امام راحل ره آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند جیره خوران منافق و گاوهای شیرده سعودی اماراتی و صهیونیست های ترسو بدانند اگر کوچکترین خطایی از آنان سر بزند با پای پیاده و دست خالی کشورهایشان را به تلی از خاکستر تبدیل خواهیم کرد صبرمان حدی دارد آزموده را آزمودن خطاست..