معطل ماندن ۳۰۰واگن باری در مرز ریلی سرخس

مدیرکل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت:۳۰۰واگن باری در مرز ریلی سرخس برای ورود به ترکمنستان معطل مانده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن رحیمی زاده مدیرکل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: با بازگشایی مرز ریلی سرخس روزانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ معطل ماندن ۳۰۰ واگن باری در مرز ریلی سرخس برای ورود به ترکمنستانواگن باری ورودی و خروجی داریم.

او با اشاره به آخرین وضعیت ترانزیت کالا در مرز ریلی و زمینی سرخس، افزود: با بازگشایی مرز ریلی سرخس از ۲۹خرداد امسال روزانه بین ۳۰تا۵۰ واگن باری حامل کالای صادراتی به مقصد کشور‌های آسیای مرکزی از مرز سرخس وارد کشور ترکمنستان می‌شود.

مدیرکل گمرک شهید شوشتری سرخس ادامه داد: همچنین به میزان تعداد واگن باری خروجی از کشور که روزانه بین ۳۰تا۵۰ واگن است، پذیرش واگن باری از سوی ترکمنستان داریم.

رحیمی زاده بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۰۰واگن حامل کالای صادراتی در مرز سرخس در انتظار ورود به خاک ترکمنستان و طی مسیر به کشور‌های آسیای مرکزی است.
بیشتربخوانید؛ افزایش ظرفیت تردد در مرز ریلی سرخس با ترکمنستان 

او با بیان اینکه مرز ریلی سرخس بعد از شیوع کرونا بسته شد، تصریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی از کشورمان به مقصد کشور‌های آسیای مرکزی مواد غذایی، مصالح ساختمانی و سیمان است و هم اکنون دلیل شیوع بیماری کرونا، صادرات مواد غذایی ممنوع و صرفاً مصالح ساختمانی و سیمان صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک شهید شوشتری سرخس با اشاره به اینکه مرز زمینی سرخس همچنان بسته است، تاکید کرد: با وجود توافق‌های صورت گرفته بین مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان با طرف ترکمنی و رفع ملاحظاتی همچون ایجاد داکت‌های ضدعفونی و افتتاح پل جدید، اما در عمل هنوز تردد کامیونی در این مرز نداریم.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.